El Futbol Club Barcelona ha fet oficial l’activació de la segona palanca econòmica, la qual aportarà 330 milions d’euros de forma directa, que acabaran sent uns 400 a raó de la plusvàlua. El mecanisme ha estat exactament el mateix que en la primera palanca, és a dir, el Barça ha cedit aquest cop el 15% dels seus drets televisius dels pròxims vint-i-cinc anys a l’empresa estatunidenca Sixth Street. Així doncs, aquesta companya ha adquirit en total el 25% dels drets televisius per poder-los explotar durant un quart de segle, però, a canvi, el club blaugrana ha rebut una injecció econòmica que soluciona els greus problemes financers que existien a curt i mitjà termini.
De tota manera, cal tenir en compte que hipotecar actius del club és un risc considerable per al Barça. El president Joan Laporta i la seva junta directiva, però, tenen clar que és l’únic camí a seguir. L’activació d’aquestes palanques econòmiques ha permès a l’entitat blaugrana dur a terme un gran mercat de fitxatges, amb el qual la plantilla del primer equip masculí de futbol s’ha reforçat per poder aspirar a tots els títols. Si l’aposta surt bé, el Barça regenerarà el seu múscul econòmic i no haurà estat un problema el fet de cedir els drets televisius dels pròxims vint-i-cinc anys. És per això que a partir d’ara és imprescindible que la pilota comenci a entrar.
Més diners per més fitxatges
D’altra banda, aquesta palanca econòmica també permetrà que el Barça faci algun fitxatge més en aquest mercat. Després de les arribades de Robert Lewandowski, Raphinha, Franck Kessié i Andreas Christensen, el gran objectiu del club és reforçar la defensa. Es preveu que arribin dos laterals, que podrien ser César Azpilicueta i Marcos Alonso del Chelsea, i un central de projecció mundial. El desitjat per tothom és Jules Koundé, però el francès cada cop està més a prop de Londres i el Barça haurà de buscar alternatives.