El fitxatge de Robert Lewandowski pel Futbol Club Barcelona ha despertat una il·lusió entre els culers que feia anys que no es veia. És per això que molts aficionats del Barça s’han llançat a les botigues oficials del club per adquirir la samarreta blaugrana amb el nom del davanter polonès. Les vendes s’han disparat i tot anava d’allò més bé. Tanmateix, hi ha hagut un problema insòlit que ha aturat la maquinària de cop. Què ha passat? Doncs, ras i curt, que s’han acabat les lletres W. És a dir, els treballadors de les botigues del Barça no han pogut estampar samarretes amb el nom de Lewandowski, perquè s’han quedat sense el material necessari per poder-ho fer.
El Barça no pot vendre samarretes de Lewandowski fins que no arribi el material adequat
Cal tenir en compte que a les botigues oficials del Barça s’acostumen a estampar les samarretes en el mateix moment que el client les demana. És a dir, el problema no ha estat una falta d’estoc de samarretes de Lewandowski, sinó falta d’estoc de lletres W per fer-ho. Això es deu al fet que fins ara molt pocs jugadors del Barça tenien la lletra W al seu nom. Els únics futbolistes del primer equip eren Moussa Wagué, que de fet acaba de marxar a jugar Croàcia, i Martin Braithwaite. Són dos jugadors que deuen haver venut molt poques samarretes durant aquests anys, així que, si bé és cert que es pot acusar el club de falta de planificació, també es comprenen els motius.
El Barça gestiona la venda del seu propi marxandatge a través de l’empresa Barcelona Licensing and Merchandising, de la qual se’n va estar a punt de cedir un 49% fa poc per millorar la situació econòmica del club. Finalment, no es va a dur a terme i s’han activat les palanques econòmiques dels drets televisius, però el Barça continua tenint a la seva disposició aquesta mesura en cas de necessitat.