Món Esport
Cristiano ja té substitut a Portugal… i quin substitut! (6-1)

És irònic, perquè la gran notícia del vespre (Espanya a banda) ha començat sent la suplència de Cristiano Ronaldo. En el partit de vuitens de final de Portugal contra Suïssa, el seleccionador lusità Fernando Santos ha deixat el millor futbolista de la història del seu país en la banqueta. Una decisió controvertida, que denota personalitat i que podria respondre a qüestions extraesportives, de la relació del mestre amb qui no deixa de ser un alumne. Doncs bé, Portugal ha acabat derrotant els helvètics (6-1).

Gonçalo Ramos, el substitut de Cristiano Ronaldo, estrena el marcador

Ho han fet amb un gran nom propi. El de Gonçalo Ramos. Fins avui, poca gent el coneixia. És un jugador de 21 anys que juga al Benfica. Ha començat el dia sent un nano, i s’anirà al llit sent un home. En un dia assenyalat, ha fet història. Després de rebre la missió de suplir Cristiano Ronaldo, s’ho ha cregut i ha anotat ¡un hat-trick! Ell no oblidarà mai aquesta nit, però tampoc l’afició portuguesa. La seva irrupció ha estat encara més rellevant que el primer accés portuguès als quarts de final d’una Copa del Món des de 2006.

Fernando Santos, seleccionador de Portugal, durant el partit de vuitens de final del Mundial 2022 contra Suïssa | Europa Press
Fernando Santos, seleccionador de Portugal, durant el partit de vuitens de final del Mundial 2022 contra Suïssa | Europa Press

La contesa havia començat igualada, amb intercanvis de possessions. El talent portuguès es contraposava amb la solidesa suïssa. Però el primer s’ha acabat imposant. Després d’un servei de banda, Joao Felix ha posat una passada exquisita a Gonçalo Ramos. I el nano ha enviat un míssil al primer pal de Yann Sommer. Cal fer una menció especial a l’assistent. És un autèntic jugadoràs, desaprofitadíssim pel tècnic de l’Atlètic de Madrid, el Cholo Simeone.

El gol ha donat la raó a Fernando Santos, i ha estat una invitació perquè es pugui practicar el seu futbol habitual, al contraatac. Suïssa ha continuat en peu de guerra. El gran Xherdan Shaqiri ha posat la por als cossos portuguesos amb un magnífic xut en un servei de falta. Suïssa ha continuat en peu de guerra, però la guerra l’estava guanyant Portugal. A la mitja hora de joc, després d’una nova bona acció de Joao Felix, Bruno Fernandes ha servit un córner perquè Pepe, que ha entrat a l’àrea com un tramvia lisboeta, posés el 2-0.

Suïssa s’ha mantingut en peu de guerra, però aquest cop amb menys cames i més dubtes. Han fallat en els últims metres, amb pèrdues preocupants del lateral Ricardo Rodríguez i el mitjapunta Ruben Vargas. De fet, una pèrdua del primer ha propiciat un contraatac en el qual Sommer ha privat Gonçalo Ramos el gol de la sentència en un mà a mà.

En la segona meitat, s’han donat més ironies. El suplent Cristiano Ronaldo, que no ha posat cap mala cara en cap moment, ha sortit a escalfar. Doncs bé, als cinc minuts, Gonçalo Ramos ho ha tornat a fer. Ha introduït per sota de les cames de Sommer una bona centrada del lateral dret Diogo Dalot, que també ha suplit un jugador capital, Joao Cancelo.

Cristiano Ronaldo, en la prèvia del Portugal-Suïssa | Europa Press

Joao Felix brilla a l’ombra dels gols de Gonçalo Ramos

Fets els deures, Portugal ha passat a la rauxa. Si els seus germans brasilers van ballar Corea del Sud dilluns passat, Portugal ha passat a fer el mateix contra Suïssa. En la següent jugada al 3-0, Joao Felix ha iniciat un contraatac com els àngels, amb una paret, ha prolongat per a Gonçalo Ramos, i el davanter ha detectat l’entrada fulgurant de Raphael Guerreiro. El lateral, amb molt espai, ha col·locat la pilota el més alta possible i ha marcat el quart., per acabar de demostrar el ferotge potencial dels laterals portuguesos en aquesta Copa del Món.

El seleccionador helvètic havia fet algunes substitucions, però no han sorgit efecte. Això sí, enmig d’aquesta bogeria golejadora, els suïssos han pogut assaborir les mels dels gols. En la sortida d’un córner, Gonçalo Ramos ha fet foc amic prolongant de cap la pilota cap enrere, i allà hi havia entrat Manuel Akanji per introduir-la a la porteria. Precisament el central ha estat un dels únics jugadors salvables en l’actuació desastrosa del seu equip.

Però la rauxa ha tornat. I el substitut de Cristiano Ronaldo. Ha acabat d’escriure una pàgina als llibres d’història. El capítol del dia en el qual l’estrella de Cristiano Ronaldo a Portugal es va acabar d’apagar perquè una de nova s’encengués. En una pilota llarga del porter Diogo Alves, Joao Felix ha tornat a assistir, i Gonçalo Ramos ha fet una definició digna de jugador gran. Hat-trick! Al final, s’ha acabat de produir el relleu també de forma simbòlica, perquè Fernando Santos ha donat minuts a Cristiano, fent-lo entrar per Gonçalo Ramos.

Al final, un altre jugador s’ha reivindicat. Rafael Leao, la sensació del Milan i de la Serie A, ha hagut de començar com a suplent, en detriment al talent que hi havia en l’onze inicial. En pocs minuts ha anotat un autèntic golàs. Retall al seu marcador i una paràbola ben maca. Sommer ha fet l’estàtua, mermat ja pel resultat que hi havia en el marcador. 6-1 definitiu.

Una golejada que pot establir un punt d’inflexió en el futbol portuguès

Cal, però, quedar-se amb la gran notícia de la nit. La de Gonçalo Ramos. És història pura. Sembla impossible que en el futur hi hagi algun jugador que pugui apropar-se als registres i el joc de Cristiano Ronaldo, cinc vegades Pilota d’Or, cinc vegades campió de la UEFA Champions League, campió de l’Eurocopa i, en definitiva, màxim golejador històric del futbol.

Tot i això, si Gonçalo Ramos té una mínima continuïtat, s’erigirà en substitut de l’astre de Madeira, en la posició del davanter centre de la seleçao. Una seleçao que atemoreix, i que amenaça amb ser la gran sorpresa del torneig. Apassionant duel entre els portuguesos i el Marroc als quarts de final.



Més notícies
Els jugadors del Marroc celebren la victòria de la tanda de penals del partit de futbol de vuitens de final de la Copa Mundial de la FIFA Qatar 2022 entre el Marroc i Espanya

El Marroc elimina Espanya del Mundial en la tanda de penals (0-0)

Notícia: El Marroc elimina Espanya del Mundial en la tanda de penals (0-0)
Comparteix
Decepció absoluta per al conjunt de Luis Enrique, amb una manca de contundència ofensiva preocupant
Notícia: El Marroc elimina Espanya del Mundial en la tanda de penals (0-0) - Mobile
Jugadors del Brasil celebren un gol en el partit de vuitens de final del Mundial contra Corea del Sud | Europa Press

El Brasil ‘mata-mata’ Corea del Sud i arriba als quarts ballant (4-1)

Notícia: El Brasil ‘mata-mata’ Corea del Sud i arriba als quarts ballant (4-1)
Comparteix
Els sud-americans, clars candidats a aixecar la Copa del Món, han perdonat una golejada d'escàndol. Vinicius, Neymar, Richarlison i Paquetá han marcat; Raphinha ha brillat
Notícia: El Brasil ‘mata-mata’ Corea del Sud i arriba als quarts ballant (4-1) - Mobile
Dominik Livakovic, porter de Croàcia, durant la tanda de penals contra el Japó, al Mundial 2022 | FIFA

Livakovic i Croàcia devoren el sushi mecànic en la tanda de penals (1-1)

Notícia: Livakovic i Croàcia devoren el sushi mecànic en la tanda de penals (1-1)
Comparteix
Els balcànics accedeixen als quarts de final, gràcies a una actuació memorable del porter contra el Japó
Notícia: Livakovic i Croàcia devoren el sushi mecànic en la tanda de penals (1-1) - Mobile
Jude Bellingham i Jordan Henderson, celebrant el gol del segon | Europa Press

Anglaterra destrossa el Senegal i presenta candidatura (3-0)

Notícia: Anglaterra destrossa el Senegal i presenta candidatura (3-0)
Comparteix
Els de Southgate han quallat una gran actuació col·lectiva i jugaran contra França
Notícia: Anglaterra destrossa el Senegal i presenta candidatura (3-0) - Mobile

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa