Món Esport
El motiu ètic pel qual el Barça ha triat Spotify

El nou patrocinador principal del Futbol Club Barcelona serà, sempre que no hi hagi cap sorpresa d’última hora, l’empresa musical sueca Spotify. El Barça ha tancat aquest acord per a les pròximes tres temporades i percebrà gairebé 100 milions d’euros per curs, cosa que suposa pràcticament el doble del que pagava la companyia japonesa Rakuten fins al dia d’avui. Ara bé, Spotify no només posarà nom a la samarreta del primer equip masculí de futbol, sinó que també ho farà a la del femení i fins i tot al Camp Nou, ja que l’empresa sueca tindrà els title rights de l’estadi blaugrana.

Aquesta decisió d’acabar-se decantant per Spotify ha arribat després de diversos mesos de negociacions amb altres empreses. Els altres tres noms que havien sortit a alguns mitjans de comunicació eren Vegan Nation, Polkadot i Tencent. Les dues primeres basaven el seu negoci en la creació d’una criptomoneda pròpia, mentre que la tercera era un holding d’empreses d’inversió xinès. Malgrat que amb Vegan Nation les converses van arribar a trobar-se en un estat molt avançat, Spotify ha acabat guanyant la partida.

Més enllà dels motius econòmics, el Barça ha acabat triant l’empresa musical sueca per un motiu ètic, segons informa RAC1, i és que al club no li feia cap mena de gràcia vincular-se amb companyies de criptomonedes, ja que l’especulació amb aquestes comporta seriosos dubtes de la sostenibilitat i responsabilitat de les mateixes. D’aquesta manera, el club s’ha decantat per l’opció més neta i és que Joan Laporta ha repetit en moltes ocasions des que va guanyar les eleccions que volia que el Barça fos “sostenible en tots els àmbits”.

La dimissió de Reverter

Segons informa La Vanguàrdia, aquesta tria ètica del Barça hauria comportat la recent dimissió de Ferran Reverter, director executiu blaugrana. El CEO hauria aconsellat que el patrocinador principal fos una empresa de criptomonedes pel potencial que aquestes tenen, però l’entitat culer s’ha acabat decantant per Spotify. Això, juntament amb altres discrepàncies professionals i motius personals i familiars hauria acabat provocant la dimissió de Reverter. De totes maneres, es tracta d’un trencament amistós i ell mateix s’ha mostrat molt agraït amb Laporta i el club en el seu comunicat de comiat.



Més notícies
Ferran Reverter, director general del Barça | Europa Press
Ferran Reverter dimiteix com a director executiu del Barça
Notícia: Ferran Reverter dimiteix com a director executiu del Barça
Comparteix
El club anuncia que deixa el càrrec per motius "personals i familiars"
El Camp Nou, en arxiu | Europa Press
Spotify, nou patrocinador principal del Barça
Notícia: Spotify, nou patrocinador principal del Barça
Comparteix
L'empresa sueca vestirà els equips de futbol i posarà nom al Camp Nou, segons RAC1

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa