Els socis compromissaris del Futbol Club Barcelona tenen la responsabilitat de ratificar l’acord de patrocini que la junta directiva de Joan Laporta ha pactat amb l’empresa sueca Spotify. En una assemblea que se celebrarà de forma telemàtica el pròxim diumenge 3 d’abril, es votarà a favor o en contra d’aquesta proposta, però hi ha una certa polèmica al respecte. A causa d’una clàusula que ha exigit la plataforma musical, el Barça no pot comunicar als socis la xifra total d’aquest acord, així que la votació es farà a cegues. Tot i això, Laporta assegura que és “el millor contracte de la història del club per al patrocini de la samarreta”.
Spotify garanteix al Barça un mínim 435 milions en dotze anys
Això, però, es queda una mica coix, així que diversos mitjans de comunicació han tingut accés a les dades en qüestió i les han fet públiques uns dies abans que es dugui a terme l’assemblea. De fet, des del mateix moment en què es va tancar el pacte ja es va parlar d’un total de 280 milions d’euros en quatre anys. Aquests es reparteixen entre el patrocini de l’equipació de partit i d’entrenament dels equips masculins i femenins de futbol i als title rights de l’estadi, que passarà a dir-se Spotify Camp Nou. Aquesta xifra ha estat confirmada, però a la vegada s’hi afegeixen molts més milions.
Concretament, el Barça i Spotify han arribat a un acord per mantenir aquest nom per a l’estadi durant els pròxims dotze anys. Si bé en un inici el pagament serà discret, ja que el Camp Nou estarà en obres, quan s’acabi de construir l’Espai Barça s’arribarà a un total de vint milions d’euros per temporada, cosa que s’enfila fins als 180 milions en aquests dotze anys (cinc per temporada els quatre primers i vint per temporada els restants). Així doncs, la junta directiva de Laporta s’assegura un mínim de 435 milions d’euros en els pròxims dotze anys a raó de patrocini de Spotify. A més a més, quan hagin passat els primers quatre anys, es podran negociar nous acords per a les samarretes que encara deixaran molts més milions. En cas que aquestes xifres siguin certes, es tracta, sense cap mena de dubte, d’un dels millors contractes de publicitat de la història del futbol.