El Futbol Club Barcelona es troba a un pas d’anunciar un acord per la venda del 49% de Barça Licensing & Merchandising (BLM) a canvi de 200 milions d’euros a un consorci estatunidenc format per Fanatics i Investindustrial, segons avança el mitjà especialitzat 2playbook. Això significa que el Barça ingressaria tota aquesta milionada a canvi de vendre una gran part (però no la majoria) d’una de les dues branques que formen l’empresa Barça Corporate. BLM s’encarrega de gestionar les botigues de marxandatge blaugranes, així que a partir d’ara una part considerable d’aquesta funció recaurà a Fanatics i Investindustrial i no al mateix club.
Laporta activa la primera palanca econòmica
La venda de BLM és una de les quatre famoses “palanques econòmiques” que ajudaran a salvar la delicadíssima situació econòmica del club. Les altres són acceptar l’acord de la Lliga amb l’entitat de capital de risc CVC Capital Partners, la venda de Barça Studios i, finalment, la venda d’algun actiu molt valuós de l’equip, com ara Pedri o Ronald Araujo, que és una opció que el club no vol executar si no és estrictament imprescindible. La venda de BLM aportarà uns ingressos nets de 200 milions d’euros que permetran que el Barça no tanqui l’exercici actual amb pèrdues. Ara mateix es troba en 120 milions negatius, així que, ras i curt, tancaria el curs amb 80 milions de beneficis.
La venda de BLM haurà de passar per assemblea
Ara bé, per poder incloure aquests ingressos en l’exercici actual, el club haurà de convocar una assemblea extraordinària d’urgència abans del 30 de juny i que els socis compromissaris acceptin aquest acord. En principi, no hi hauria d’haver cap impediment pel que fa al suport del barcelonisme al president Joan Laporta en aquest sentit, ja que ja es va acceptar l’acord de patrocini amb Spotify sense que es fessin públiques les xifres, però el Barça haurà de tancar ràpidament tots els detalls de l’operació amb Fanatics i Investindustrial per poder presentar aquesta proposta en assemblea.
El mercat de fitxatges continua presentant-se complicat
Cal tenir en compte, però, que la venda de BLM no tindrà cap impacte considerable en la reducció del límit salarial del Barça. Dit d’una altra manera, aquesta operació no és important pel que fa al mercat de fitxatges, sinó al fet de tancar l’exercici econòmic actual sense pèrdues. Per poder tenir diners per operar al mercat de fitxatges, el Barça haurà de rebaixar els salaris de la plantilla, sigui amb negociacions amb els jugadors o amb vendes (com la de Philippe Coutinho, que suposa una gran notícia econòmicament parlant), o acceptar l’acord amb CVC, que donaria quaranta milions al club per poder-los gestionar lliurement a la finestra de traspassos d’estiu. Això sí, el Barça ja no tindrà tanta pressa a l’hora d’acceptar aquest acord, ja que si culmina positivament l’operació de BLM, podrà tancar l’exercici sense pèrdues independentment de CVC.