Tercer Gran Premi de la temporada i, novament, tercera posició consecutiva de Fernando Alonso. Tercer lloc per a un Alonso que, de la mateixa manera que la resta de pilots de la Fórmula 1, ha patit amb la gestió de pneumàtics al GP d’Austràlia. I tot plegat perquè al final semblava que s’ho jugarien tot a la cursa més breu de la història: a dues voltes. Dos accidents, primer el d’Alex Albon (Williams) i després el de Kevin Magnussen (Haas), han provocat que Direcció de Carrera hagi tret una bandera vermella que ha permès veure tres sortides des de graella. Concretament, una carrera a dues voltes de Max Verstappen, Lewis Hamilton i Fernando Alonso.
Finalment, Verstappen (Red Bull) s’ha imposat en una cursa esbojarrada a Austràlia, per davant de Hamilton (Mercedes). Per la seva banda, Alonso (Aston Martin) ha hagut de remuntar des de la setena plaça després d’un toc de Lance Stroll (Aston Martin) a la primera volta. Quan semblava que s’havien esfumat les opcions, un problema al cotxe de Charles Leclerc (Ferrari) li ha obert les portes de la tercera posició.
“Ha estat una muntanya russa d’emocions”
“Semblava que ja teníem el podi i la bandera vermella ha estat una mica sorprenent”, ha dit Alonso després de la cursa. “Ve el toc i em quedo fora dels punts. Després torno a entrar als punts. Tot plegat, una muntanya russa d’emocions a l’última mitja hora”. D’aquesta manera ho ha resumit un pilot asturià que ha sabut agafar-se al podi malgrat els entrebancs, ja que Alonso ha pogut perdre el podi per un toc de Carlos Sainz (Ferrari) a l’última volta. El madrileny, de fet, ha estat sancionat amb cinc segons i ha acabat dotzè classificat. Així doncs, el pilot asturià ha quedat tercer per tercera vegada, però sense poder aconseguir la 33a anhelada victòria a la Fórmula 1.
Verstappen continua dominant amb autoritat
Amb 25 anys i dos mundials al caseller, Max Verstappen (Red Bull) ja ha posat la directa cap a la tercera estrella. Des de la seva arribada a la Fórmula 1 el 2015, amb només 17 anys, el pilot neerlandès s’ha anat guanyant el respecte de la resta de la graella amb un estil de pilotatge agressiu però, alhora, fiable i efectiu. Arribava líder al tercer examen de la temporada, que ha guanyat amb autoritat i ampliant distàncies amb els principals perseguidors.
A la sortida inicial l’han avançat els Mercedes de Russell i Hamilton. Després ha vingut l’accident d’Albon, que ha obligat a aturar la carrera per bandera vermella a la volta 9 perquè els comissaris tinguessin temps per netejar la pista. A la represa, Hamilton ha sortit per davant, però Verstappen l’ha avançat de seguida i ha començat a ampliar avantatge un segon rere l’altre. Russell ha hagut d’abandonar a la volta 18 després que la part posterior del seu cotxe es veiés embolicada en flames. D’aquesta manera, Verstappen ha mantingut la primera posició fins al final.