Món Esport
Eder Sarabia, entrenador de l’Andorra, fa un pas endavant pel català

Nova lliçó de normalitat que, malauradament, no és gens habitual al nostre país. Eder Sarabia, entrenador basc del Futbol Club Andorra, ha seguit els passos de Míchel Sánchez, tècnic del Girona, i s’ha atrevit a parlar en català en la darrera roda de premsa del conjunt tricolor. En una roda de premsa de l’equip del Principat, Sarabia s’ha llançat a la piscina i ha demostrat que ha après a parlar la llengua del lloc on es troba. A més a més, se l’ha vist molt còmode durant tota la compareixença i amb molt bon nivell de català i fins i tot ha rebut els aplaudiments dels periodistes.

Eder Sarabia, compromès amb el català des que va arribar a Catalunya

Quan Eder Sarabia era segon entrenador de Quique Setién, va estar durant uns mesos a la banqueta del Futbol Club Barcelona com a tècnic assistent. Va ser en el moment que va esclatar la pandèmia de la Covid-19 i, aprofitant el confinament, Sarabia va explicar que començaria a estudiar català. La seva estada a Catalunya es va veure truncada per l’acomiadament de l’entrenador càntabre i tot el seu cos tècnic, però, uns mesos després, Gerard Piqué, que havia estat sota les seves ordres al Barça, el va contractar com a responsable de dirigir el seu projecte esportiu a Andorra.

Eder Sarabia, durant el confinament | Europa Press
Eder Sarabia, durant el confinament | Europa Press

Aquesta és la tercera temporada que Sarabia es troba al capdavant de la banqueta de l’Andorra i el seu rendiment està sent excels. Va aconseguir el meritori ascens a Segona Divisió, així com la permanència a aquesta categoria, i en aquest curs 2023-2024 l’inici del conjunt tricolor està sent brillant. Després d’una molt bona pretemporada, l’Andorra ha guanyat els dos primers partits de Lliga i és, de moment, el segon classificat de la Segona Divisió.



Més notícies

Eder Sarabia aprendrà català durant el confinament

Notícia: Eder Sarabia aprendrà català durant el confinament
Comparteix
El segon entrenador del Barça ho ha anunciat amb un missatge a les xarxes socials
Eder Sarabia, al Camp Nou | EFE

Eder Sarabia, nou entrenador de l’Andorra de Piqué

Notícia: Eder Sarabia, nou entrenador de l’Andorra de Piqué
Comparteix
El tècnic basc, fins ara segon de Quique Setién, substitueix Nacho Castro

Sarabia, ajudant de Setién, no assumeix tota la responsabilitat del 2-8

Notícia: Sarabia, ajudant de Setién, no assumeix tota la responsabilitat del 2-8
Comparteix
"No tinc malsons amb el Bayern. Al final, hi havia moltes coses que no estaven en les nostres mans", assegura l'exsegon entrenador blaugrana

El missatge de Sarabia després d’acabar una Lliga decebedora

Notícia: El missatge de Sarabia després d’acabar una Lliga decebedora
Comparteix
El tècnic basc es mostra il·lusionat amb el repte “importantíssim” de la Champions

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa