Idioma
Món Esport
Surten a la llum les xifres que Bartomeu pagava a periodistes i mitjans
Idioma

Les informacions sobre irregularitats o conductes sospitoses de la gestió de Josep Maria Bartomeu al capdavant del Futbol Club Barcelona no s’aturen. Ràdio Barcelona ha tingut accés a una part de l’informe Forensic que la junta directiva de Joan Laporta va encarregar i ha revelat les xifres dels contractes que Bartomeu pagava a determinats mitjans de comunicació i periodistes. Cal destacar que aquests no corresponen per ells mateixos a una pràctica il·legal o sospitosa, sinó que també poden deure’s a col·laboracions perfectament lícites o a acords publicitaris. De totes maneres, els pagaments també estan desglossats segons les seves determinades raons.

Per una banda, cal tenir en compte que els quatre principals diaris editats a Barcelona van rebre pagaments per “insercions publicitàries”, és a dir, anuncis a les seves pàgines. Els mitjans esportius Mundo Deportivo i Sport van rebre uns 175.000 euros, mentre que La Vanguardia i El Periódico 50.000. Aquests són els únics contractes relacionats amb la premsa escrita.

Pel que fa a la ràdio, allí és on hi ha els moviments més sospitosos. Mentre, sempre segons Ràdio Barcelona, totes les ràdios tenien convenis d’intercanvi, és a dir, no s’hi va fer cap pagament, n’hi ha una que sí que va rebre una suma de diners molt significativa. Es tracta de l’empresa RKB del periodista Marçal Lorente, el mateix que, quan va defensar Bartomeu després que esclatés el Barçagate, va ser assenyalat pel futbolista blaugrana Gerard Piqué amb el sobrenom de titella. Va rebre 50.000 euros cada any entre 2015 i 2020 i 70.000 el 2021.

En el cas de la televisió es dona un cas similar, ja que l’única empresa que va percebre diners del Barça de Bartomeu és Free Numbers, propietat del periodista Albert Lesan. És el presentador d’un programa anomenat El Curubito, el qual s’ha situat sempre en una postura de defensa a la gestió de Bartomeu. Succeeix el mateix amb Crónica Global, ja a l’apartat de la premsa digital, i el seu mitjà Culemanía, que va rebre 35.000 euros anuals, mentre que El Triangle i Diario Gol són els darrers mitjans que apareixen en aquesta extensa llista.

Dit tot això, cal recordar que el fet que alguns mitjans o periodistes hagin rebut diners directament des del Futbol Club Barcelona no vol dir que hagin estat subornats tant sí com no, ja que hi ha diverses raons per les quals el Barça podria haver fet aquestes transaccions. Tanmateix, són més fets que s’afegeixen a les conductes sospitoses que es van dur a terme a l’entitat blaugrana durant el mandat de Bartomeu i que va revelar l’informe Forensic de la junta de Laporta. Sigui com sigui, el cas ja està en mans de la Fiscalia de Barcelona, que emprendrà les accions que consideri oportunes.



Més notícies
Josep Maria Bartomeu, expresident del Barça | Europa Press

Surten a la llum noves irregularitats de la junta de Bartomeu

Notícia: Surten a la llum noves irregularitats de la junta de Bartomeu
Comparteix
Es revelen noves dades d'una auditoria PwC que té 320 pàgines, de les quals Bartomeu en va exposar només cinc
Notícia: Surten a la llum noves irregularitats de la junta de Bartomeu - Mobile
Josep Maria Bartomeu, durant una compareixença | FC Barcelona

Els Mossos tornaran a investigar Bartomeu per petició de la Fiscalia

Notícia: Els Mossos tornaran a investigar Bartomeu per petició de la Fiscalia
Comparteix
La denúncia del Futbol Club Barcelona a l'expresident continua endavant
Notícia: Els Mossos tornaran a investigar Bartomeu per petició de la Fiscalia - Mobile

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa