Joan Laporta, president del Futbol Club Barcelona, ha atès els mitjans de comunicació en una roda de premsa extraordinària per explicar què va passar el dijous 14 d’abril, quan el Camp Nou va viure una invasió d’aficionats alemanys de l’Eintracht de Frankfurt que va acabar provocant l’eliminació del Barça de la UEFA Europa League. Laporta ha estat acompanyat en tot moment per Juli Guiu, vicepresident de l’Àrea de Màrqueting, i Lluís Venteo, cap de l’Àrea de Seguretat del club.
Com van anar a parar les entrades del Camp Nou a aficionats alemanys de l’Eintracht de Frankfurt?
El primer que ha fet Laporta ha estat disculpar-se amb els socis i aficionats del Barça i ha repetit la idea que “el club no és culpable, però és el màxim responsable”. Posteriorment, Guiu ha donat les dades de forma detallada i ha desglossat les 34.435 entrades que es van vendre, entre les quals 5.000 van anar a parar a mans alemanyes de forma legal i regular, ja que així ho obliga la UEFA. A partir d’aquí és on apareixen els problemes: 3.633 es van vendre a turoperadors, on Laporta ja ha dit que hi va haver una “mala praxi”, com a mínim, per part d’un d’ells i que el club ja hi ha rescindit el contracte. 23.427 entrades es van vendre en línia: el club va rebutjar més de 27.000 peticions que s’havien fet des d’Alemanya o amb targetes de crèdit alemanyes, però tot i això “el sistema es va desbordar” i això va permetre que “plataformes especialitzades en la revenda” entressin en acció. És a dir, es van utilitzar altres canals, ja que es bloquejava la compra directa als alemanys. Finalment, 1.500 tiquets més es van vendre a la taquilla. Més enllà d’assenyalar els turoperadors i la revenda, Laporta també ha apuntat que es tracta d’un “sistema heretat de la junta directiva anterior” i ha culpat alguns socis abonats d’haver cedit el seu carnet a alemanys, que s’estima que van ser uns 7.000.
Laporta anuncia mesures per evitar que això torni a passar
A partir d’aquí, Laporta ha deixat clar que “això és un acte de transparència, però no n’hi ha prou amb la transparència, hem de fer que això no torni a passar”. És per això, doncs, que ha anunciat mesures per evitar que es repeteixi aquesta situació. En primer lloc, ha recordat que a partir d’ara les entrades seran nominatives “per saber qui és la persona que entra a l’estadi i tenir-ne una traçabilitat”. D’altra banda, també ha dit que “en partits d’alt risc, com els de competicions europees, les entrades que es vendran a partir del Seient Lliure seran només per a socis”. A més a més, Laporta també ha afirmat que s’estudiaran mesures internes contra uns 7.400 socis que “van comprar entrades amb descompte durant les primeres hores i les van revendre a alemanys”, ja que en tenen els noms i cognoms. A més a més, també ha assegurat que s’estan plantejant què fer “respecte als socis del Barça que no utilitzen mai l’abonament”.
Els problemes de seguretat, explicats per Venteo
Pel que fa als problemes de seguretat que van generar els seguidors alemanys, Venteo ha apuntat a un aspecte cultural i ha explicat que el futbol es viu d’una altra manera al país germànic: “És habitual que estiguin drets durant tot el partit, bevent, saltant i cridant”. Això va superar les forces de seguretat del club, que no van poder controlar la gran quantitat d’aficionats de l’Eintracht de Frankfurt que hi havia. Venteo ha assegurat que abans que comencés el partit “pensàvem que la majoria d’alemanys que havien vingut no tenien entrada” i que per això no van poder crear un dispositiu de seguretat a l’altura de les circumstàncies.