L’estat d’Isaac Feliu progressa adequadament. El motorista català va patir un greu accident l’11 de gener, al Ral·li Dakar d’enguany i, des de llavors, ha estat ingressat a la unitat de cures intensives en un hospital de Riad, a l’Aràbia Saudita. La setmana passada, però, els metges van començar a retirar-li la sedació i, ara, dues setmanes després del succés, ha tornat a Barcelona aquesta matinada per seguir recuperant-se a l’Hospital de Barcelona. El trasllat del pilot de l’equip Klim TwinTrail Racing estava previst, de fet, pel 13 de gener. Dos dies després de l’accident. Però per precaució, els metges locals van allargar l’estada.
Segons va explicar el corredor marroquí Harite Gabarí, testimoni de l’accident, després del mateix, Feliu va sortir “disparat del seu vehicle a uns 30 o 40 metres”. Gabarí va recordar que “estava al seu costat i de cop i volta he vist com ell sortia disparat cap a un costat i la seva moto cap a l’altre. Deu haver estat un mal moviment amb el manillar o potser la falta d’atenció”. De fet, l’actuació del marroquí va ser transcendental perquè immediatament després de presenciar l’accident, va frenar per demanar ajuda sanitària.
Cal tenir en compte que el Ral·li Dakar és un dels més perillosos del món. En les dues darreres edicions han mort fins a tres corredors, Paulo Gonçalves i Edwin Straver el 2020 i Pierre Cherpin el 2021. No hi havia més d’una defunció des del 1991, així que les dades dels últims anys són tràgiques. En total, 32 pilots o mecànics hi han perdut la vida, mentre que 46 espectadors o assistents al Dakar per altres motius també han mort. Entre tots els casos es troba el d’un català, Tomàs Urpí, de només 24 anys, qui el 1996 va patir un accident mentre seguia la cursa amb el seu vehicle i va morir a causa de les lesions sofertes.