Fins a sis dies ha trigat Fede Valverde a donar la cara després de propinar-li un cop de puny a Álex Baena en acabar el partit de Lliga entre Real Madrid i Vila-real. Ho ha fet de forma discreta, en un cotxe i amb una multitud de periodistes rodejant-lo, que l’han tractat de víctima en tot moment i no l’han jutjat per l’acte que va realitzar. La situació succeïda a Madrid ha arribat a tal punt que ha semblat que el jugador sigui l’agredit i no l’agressor en l’incident del passat dissabte. En les imatges s’ha pogut veure a un Valverde amb la cara seriosa i una reportera li ha preguntat si “està millor anímicament”. A la pregunta ell ha respost amb un “sí” i que té “el suport de la família, la gent del Madrid i del carrer”, cosa que el jugador “agraeix bastant”.
L’únic que se sap ara mateix és que Fede Valverde va realitzar un acte injustificable cap a un altre jugador de futbol, amb el que és més probable que acabi sent sancionat. El que sembla del tot surrealista és que es tracti de víctima una persona que ha agredit a una altra i que sembli que aquesta sigui la més afectada. A més, Álex Baena, el propi afectat, ja va explicar en un comunicat que va rebre amenaces de mort i missatges privats greus. Suposadament per part d’aficionats del Reial Madrid.

El madridisme es posiciona a favor de la violència
Durant el partit d’anada de quarts de final del Reial Madrid amb el Chelsea, que van guanyar còmodament els blancs per 2-0, l’uruguaià va ser ovacionat pel públic present a l’Estadi Santiago Bernabéu. Un acte deplorable i que demostra que l’afició del conjunt blanc està a favor del fet que un jugador del seu equip hagi agredit a un company de la seva professió. Més enllà de les raons que tingués Fede Valverde de donar-li un cop de puny Álex Baena, s’està victimitzant a una persona que ha utilitzat la violència per redimir-se d’unes paraules d’un jugador del Vila-real sobre els problemes d’embaràs de la seva dona, de les quals encara no s’ha trobat cap prova.