El prestigiós diari estatunidenc The New York Times ha desvelat aquest dimarts les xifres exactes del contracte amb el qual el Paris Saint-Germain va acabar de convèncer Kylian Mbappé perquè continués a la seva disciplina. Ja se sabia que tindrà una durada de tres temporades, i que per tant el campió del món estarà lligat amb els francesos fins, com a mínim, 2025. Ara, però, el mitjà ha afegit que ho farà a raó de 250 milions d’euros bruts. És a dir, uns 83 milions d’euros per curs.
És una barbaritat si es llegeix sense context, però el fet rep una dosi de normalitat quan es recorda que el club, presidit per Nasser Al-Khelaïfi, disposa de l’ajuda econòmica de Qatar Investment Authority, un fons d’inversió del país àrab que gestiona, entre altres coses, el petroli que s’hi genera. Òbviament el jugador rep menys diners, ja que la informació està estipulada en brut. Això sí, en les mateixes informacions també es destaca que el talentós davanter va cobrar, com a prima de renovació, uns 125 milions d’euros.
El sou de Mbappé, superior al de Messi o Neymar
Unes xifres, doncs, que naturalment estan molt per damunt de les que qualsevol altre jugador rep. Sense anar més lluny, i segons la revista Forbes, tant Leo Messi com Neymar Jr cobren 67 milions d’euros bruts a l’entitat parisenca. I Cristiano Ronaldo en percep 62 al Manchester United. Xifres boges, que deixen clar que, si bé no tots els motius de la continuïtat de Mbappé al PSG són econòmics, aquesta matèria sí que té un pes important en la decisió.
La de Mbappé va ser una qüestió de tres estats
La signatura de la renovació de Mbappé va ser una qüestió pràcticament de tres estats. Per una banda, Qatar va lluitar perquè els digués que sí, ja que tenir el millor futbolista del planeta a la plantilla catapulta les opcions de l’equip de guanyar l’anhelada UEFA Champions League i la imatge del mateix. Després, és sabut que el govern de França també va fer força.
Tant el president de la república, Emmanuel Macron, com l’expresident Nicolas Sarkozy van contactar amb el jugador per convèncer-lo. Ho van aconseguir, com no ho va fer Florentino Pérez. El president madridista, també amb una gran influència per la seva condició d’empresari, no va aconseguir fitxar un nou galàctic.