Món Esport
Guerra oberta: PSG, Bayern i Dortmund rebutgen la Superlliga

La flamant Superlliga avança a velocitat de creuer i la UEFA, la FIFA i les lligues domèstiques no han aconseguit, de moment, representar un escull per a aquesta nova competició. Tanmateix, ara sí que ja de forma oficial o gairebé oficial tres grans clubs del futbol europeu han irromput amb força per complicar les coses a Barça, Madrid, Atlètic, Juventus, City, United i companyia. El PSG, el Bayern de Munic i el Borussia Dortmund no només no apareixen com a equips fundadors d’aquesta nova Superlliga, sinó que s’hi estan començant a oposar frontalment.

El cas més flagrant és el del BVB. El seu director general, Hans-Joachim Watzke, ja ha anunciat que no formaran part d’aquesta nova competició i ha assegurat que el seu màxim rival, el Bayern de Munic, es troba en la mateixa situació. Els dos equips són bàsics perquè la Superlliga tingui credibilitat. Els bavaresos són un dels equips amb més història del futbol europeu i de la Champions, emntre que el Dortmund fa anys que és el segon d’Alemanya i actualment compta amb Erling Haaland, el jugador de moda.

D’altra banda, el PSG encara no ha publicat cap comunicat oficial, però el seu president, Nasser al-Khelaïfi, s’hi vol oposar. Es tracta d’un personatge important a la UEFA i a la FIFA i sempre ha criticat la intenció de crear una Superlliga. A més a més, té grans interessos en el Mundial de Qatar de l’any vinent, cosa que fa que hagi de posicionar-se paral·lelament a la FIFA passi el que passi.

Si aquests tres equips continuen tossuts en la seva determinació, representaran un gran problema per a la Superlliga. Són tres dels clubs més importants d’Europa i actualment són superiors a l’Arsenal, el Tottenham, el Milan o el Chelsea, alguns dels conjunts que sí que seran a aquesta nova competició. Si es queden a la Champions, la UEFA encara podrà tirar endavant el torneig i el futbol eureopeu quedarà clarament dividit.

A més a més, cal destacar que el PSG és un dels equips que queden vius a la Lliga de Campions i també són uns dels favorits. Si els altres tres, Madrid, Chelsea i CIty rebutgen aquesta competició, caldrà veure què passa en aquestes semifinals. Per no parlar de clubs històrics oblidats en tot aquest procés, com l’Ajax, el Celtic de Glasgow, el Sevilla, el València, el Porto, el PSV, el Benfica, el Feyenoord o l’Olympique de Marsella. Ara mateix no es troben en un moment gloriós, però sí que han estat a l’elit europea durant molts anys. Amb tot, un tema que portarà molta cua, sobretot pel fet de les quinze places tancades a la Superlliga.



Més notícies
L'entrada de l'esplanada del Camp Nou | Jordi Borràs

Milers de crítiques al Barça per la fundació de la Superlliga: “Ja no sou ‘Més que un club'”

Notícia: Milers de crítiques al Barça per la fundació de la Superlliga: “Ja no sou ‘Més que un club'”
Comparteix
No agrada que la decisió no hagi passat per assemblea, ni que el president sigui Florentino Pérez
La copa de la Champions League | UEFA

El Barça i onze clubs més anuncien la nova Superlliga

Notícia: El Barça i onze clubs més anuncien la nova Superlliga
Comparteix
La competició europea començarà tan aviat com sigui possible

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa