Món Esport
Revolució total al Mundial de Clubs de la FIFA

Gianni Infantino, president de la FIFA, ha aprofitat la celebració de la Copa del Món de Qatar per fer un anunci que revolucionarà una bona part del futbol mundial a partir de 2025. El dirigent ha fet oficial que, com ja s’ha plantejat des de feia temps, el Mundial de Clubs de la FIFA tindrà un total de trenta-dos equips, en comptes dels set que té actualment, i es disputarà cada quatre anys i no anualment. No han transcendit els detalls de com s’establirà aquesta competició renovada.

Al dia d’avui, el Mundial de Clubs és una competició que disputen els guanyadors de les màximes competicions continentals (Europa, Sud-amèrica, Centre i Nord-amèrica, Oceania, Àsia i Àfrica) i el campió de lliga del país organitzador. El més probable és que a partir de 2025 hi vagin no només els guanyadors, sinó també els millors classificats de les màximes competicions continentals. L’objectiu és que el prestigi i el nivell del Mundialet, que és com es coneixia de forma popular el torneig, augmenti de manera significativa.

El Madrid disputarà el proper Mundial de Clubs, encara amb el format conegut

A més a més, Gianni Infantino també ha donat detalls respecte al pròxim Mundial de Clubs. Es disputarà al Marroc entre l’1 i l’11 de febrer d’aquest pròxim 2023. Tindrà, doncs, el format actual. L’equip europeu que hi participarà serà el Reial Madrid, guanyador de la passada UEFA Champions League. Els altres clubs seran el Flamengo (Sud-amèrica), els Seattle Sounders (Centre i Nord-amèrica), l’Auckland City (Oceania), el Wydad Casablanca (Àfrica i guanyador de la lliga marroquina), l’Al-Ahly (subcampió de l’Àfrica) i el vencedor de la Lliga de Campions d’Àsia, que encara no es coneix.

Gianni Infantino, president de la FIFA | Europa Press
Gianni Infantino, president de la FIFA | Europa Press

De la Copa Intercontinental a un revolucionari Mundial de Clubs

Així les coses, d’aquí a dos anys el Mundial de Clubs evolucionarà i adoptarà un nou format. Deixarà enrere el que ha tingut ininterrompudament des de l’any 2005. Fins a aquell moment, hi havia la Copa Intercontinental, disputada anualment, des de 1960, entre el campió de Sud-amèrica i el d’Europa, i organitzada conjuntament entre la UEFA i la CONMEBOL, les dues federacions més poderoses.

En aquests últims quinze anys i escaig, hi ha hagut ocasions en les quals el Mundial de Clubs no ha tingut gaire rellevància a nivell mediàtic. Ara, amb la celebració cada quatre anys i la inclusió de més equips, això pot canviar. Una part negativa, però, serà que els calendaris dels clubs estaran encara més carregats, i això acostuma a molestar als jugadors, que són els màxims protagonistes d’aquest esport.



Més notícies
Mateu Lahoz, en una imatge d'arxiu | Europa Press
La FIFA castiga Mateu Lahoz, l’àrbitre de l’Argentina-Països Baixos
Notícia: La FIFA castiga Mateu Lahoz, l’àrbitre de l’Argentina-Països Baixos
Comparteix
L'actuació de l'espanyol va generar molta controvèrsia, amb Messi com a gran crític. Tant és així, que deixarà d'arbitrar en la competició vigent
Gianni Infantino, president de la FIFA | Europa Press
La FIFA, pressionada per decidir la seu del Mundial del 2030
Notícia: La FIFA, pressionada per decidir la seu del Mundial del 2030
Comparteix
El president de la CONMEBOL insisteix perquè el centenari se celebri a Sud-Amèrica
Mario Ferri, l'activista italià que va irrompre al Portugal-Uruguai | Europa Press
L’espontani de la bandera LGTBIQ+ carrega contra la FIFA
Notícia: L’espontani de la bandera LGTBIQ+ carrega contra la FIFA
Comparteix
Mario Ferri agraeix a Infantino la seva ajuda, però critica l'organisme que presideix
Harry Kane, capità d'Anglaterra | Europa Press
La FIFA va amenaçar Anglaterra de restar-li punts si lluïa el braçal LGTBI
Notícia: La FIFA va amenaçar Anglaterra de restar-li punts si lluïa el braçal LGTBI
Comparteix
El director executiu de la FA denuncia pressions abans del partit contra Iran

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa