El Cadis Club de Futbol ha emès un comunicat per demanar que se suspengui la Lliga de Primera Divisió després de l’escàndol que va patir l’equip gadità fa poques setmanes contra l’Elx en un partit que va acabar en empat de manera injusta. Els andalusos es van avançar en el marcador, però, a la recta final del duel, els alacantins van igualar el marcador amb una diana que mai no hauria d’haver-se concedit. L’acció que va acabar en gol venia precedida d’un fora de joc claríssim que ningú no va detectar. Ni l’àrbitre de camp, Del Cerro Grande, que ho tenia més complicat, ni els liniers, ni l’encarregat del VAR, Iglesias Villanueva, que va ser castigat pel Comitè Tècnic d’Àrbitres (CTA) després d’aquest escàndol.
El Cadis demana que se suspengui la Lliga cautelarment fins que no es reparin els danys soferts per l’escàndol del VAR en el partit contra l’Elx
Els gaditans, però, no en tenen prou amb aquestes petites accions que s’han emprès a nivell intern al col·lectiu arbitral. El Cadis demana que s’anul·li aquest gol i es torni a disputar el que restava de partit a partir d’aleshores. L’empat va arribar al minut 81, així que encara s’haurien de jugar deu minuts més l’afegit. De moment, el Cadis no ha obtingut resposta ni de LaLiga ni de la Reial Federació Espanyol de Futbol (RFEF). És per això que els andalusos demanen que se suspengui la competició fins que no hi hagi una resolució que satisfaci les seves queixes per aquest escàndol arbitral.

Cal tenir en compte que el Cadis es troba immers en la lluita per la salvació. Els dos punts que va perdre a causa d’aquest greu error dels col·legiats poden suposar la diferència entre mantenir-se a la Primera Divisió o baixar a Segona. Actualment, els gaditans són setzens amb dos punts d’avantatge sobre el València, el primer equip que es troba en descens. Si el partit contra l’Elx hagués acabat en victòria, el Cadis tindria una diferència de més d’un partit sobre la zona de descens i podria viure més tranquil. Estaria igualat a punts amb l’Espanyol i el Celta.