Joan Laporta continua optant, en la seva campanya electoral, per utilitzar un to calmat i allunyat del que va emprar en la seva primera –i de moment única– etapa com a president del Barça. Això no vol dir, però, que no digui les coses com les pensa i que no defensi els interessos del club blaugrana quan creu que no se l’està respectant. En la compareixença d’aquest dimecres s’ha mostrat molt crític amb el Govern de la Generalitat i amb la comissió gestora de Carles Tusquets per la poca determinació a l’hora de prendre decisions sobre els comicis. I també ha carregat contra el PSG.
Al líder d’Estimem al Barça no li està agradant l’estratègia del club francès per desestabilitzar el blaugrana abans de l’eliminatòria de vuitens de final de la Champions que es disputarà d’aquí a poques setmanes. I ha estat contundent i ferm: “Una cosa és que un jugador digui que li fa il·lusió compartir vestidor amb el Leo, però una altra molt diferent és que ho manifesti el director esportiu. És una falta de respecte que no podem permetre, sobretot venint d’un club estat al qual se li ha d’aplicar estrictament la normativa del fair play financer. Haurem de parlar amb la UEFA, la FIFA i altres institucions rectores del futbol mundial perquè això sigui així”.
Laporta, tot i això, s’ha mostrat tranquil en relació amb el futur del capità. Continua pensant que esperarà el nou president i que, llavors, prendrà una decisió. Tot i això, l’expresident considera que la renovació de Messi és una de les qüestions que evidencien que “anem molt tard”.