La junta directiva del Barça, encapçalada per Joan Laporta, està estudiant diverses fórmules per augmentar els seus ingressos econòmics. Des de ja fa uns dies, el club blaugrana està buscant un nou patrocinador per la seva samarreta. L’actual empresa que es promociona a l’equipament culer és Rakuten. Aquesta companyia japonesa de comerç per Internet té contracte amb el Barça fins al pròxim 30 de juny i no té interès a renovar el seu vincle amb l’entitat barcelonista. Per tant, la directiva blaugrana ha de buscar un nou sponsor per a la seva samarreta, ja que aquest tipus de patrocini és una de les fonts d’ingressos principals per a tots els clubs.
Les dues empreses que més possibilitats tenen d’aparèixer a la samarreta del Barça a hores d’ara són Vegan Nation, una companyia que promou el veganisme, i Spotify, una plataforma de consum de música online. Ambdues companyies estan disposades a assumir les altes exigències econòmiques que demana el club blaugrana per fer promoció a la seva samarreta. Rakuten ha pagat 55 milions d’euros anuals durant els últims cinc anys perquè el seu nom aparegui a l’equipament del Barça. Per tant, la xifra que estaria demanaria el club al nou patrocinador podria ser propera a aquesta quantitat.
Promocionar-se a la samarreta del Barça té un cost elevat, però sembla que Spotify no només està disposat a assumir-ho, sinó que voldria anar molt més enllà. Segons ‘Catalunya Ràdio’, la companyia sueca també vol formar part del nom de l’estadi del Barça. És a dir, aquesta empresa estaria disposada a pagar perquè el Camp Nou passi a anomenar-se Camp Nou Spotify. ‘Catalunya Ràdio’ assegura que l’acord entre el Barça i el possible patrocinador encara s’està negociant. No obstant això, aquest mateix mitjà afirma que Spotify pagaria entre 60 i 65 milions d’euros anuals per posar el seu nom a la samarreta i a l’estadi del Futbol Club Barcelona. A més, la longevitat del contracte no seria massa llarga segons l’emissora catalana.