El Barça té molt clar quin és el seu objectiu prioritari de cara al pròxim mercat de fitxatges. Es tracta d’Erling Haaland, futbolista del Borussia Dortmund. El club blaugrana té dos rivals molt importants en la lluita per aquest davanter com són el Reial Madrid i el Manchester City. Per tant, el president culer, Joan Laporta, sap que caldrà una bona proposta econòmica si vol convèncer l’atacant. Segons apunta l’Sport, el FC Barcelona ja ha assumit que la incorporació del noruec tindria un cost que rondaria els 250 milions d’euros tenint en compte que hauria de pagar els 75 quilos de la clàusula de rescissió de l’atacant, un sou important per al jugador i les comissions que demanarien els agents de l’escandinau en cas que es materialitzi el fitxatge. Tot i que Laporta va assegurar que aquesta operació era molt difícil fa uns dies, el Barça està estudiant diverses vies que li permetrien realitzar una proposta econòmica que compleixi les pretensions de Haaland i els seus representants.
L’acord amb CVC acaba sent convincent
En primer lloc, el club blaugrana podria sumar-se durant els pròxims dies a l’acord que la Lliga va signar amb el fons d’inversió CVC. Aquesta operació atorgaria a l’entitat culer 300 milions. Les condicions del tracte permetrien al Barça destinar fins a un 15% d’aquests diners a reforçar la seva plantilla. A canvi, el FC Barcelona renunciaria a un percentatge dels ingressos que rep per la venda dels drets televisius de la Lliga durant els pròxims 50 anys. La directiva culer va refusar acceptar aquest acord a l’estiu, però sembla que ara sí que estaria disposat a sumar-se segons apunten diversos mitjans.
Venda d’una part dels Barça Studios
Aquest no seria l’únic mecanisme que preveu Joan Laporta per tal de fer caixa. El FC Barcelona té previst vendre un percentatge dels Barça Studios. Aquest departament centra la creació, producció i comercialització de tota l’oferta audiovisual del club blaugrana. Segons el Mundo Deportivo, el FC Barcelona ha rebut una oferta de 350 milions d’euros per part d’una empresa que vol explotar el 49% dels Barça Studios. Aquest percentatge és el màxim que la directiva pot vendre. L’Assemblea de Compromissaris que es va celebrar el passat mes d’octubre va donar permís a Joan Laporta per cedir una part del negoci audiovisual del club sempre que l’entitat culer conservés més de la meitat d’aquesta productora.
Un nou patrocinador
Una altra estratègia que contemplaria el Barça per augmentar els seus ingressos seria buscar més patrocinadors encara que el club blaugrana acabi de signar un contracte de publicitat amb Spotify. Segons TV3, la directiva culer estaria a prop d’arribar a un acord amb empresa que vol promocionar-se a la màniga de la samarreta del FC Barcelona a canvi de quinze milions d’euros. Fins al moment, la companyia que es publicitava en aquesta zona de l’eslàtica barcelonista és Beko, però el contracte del Barça amb aquesta empresa s’acaba aquest any. D’altra banda, cal tenir en compte la normativa de la Lliga estableix que si un club signa un nou acord de patrocini, pot destinar la meitat dels ingressos que suposa aquest contracte a millorar la seva plantilla encara que aquest club hagi superat el seu límit salarial, com és el cas del FC Barcelona. Per tant, l’entitat culer disposaria de 7,5 milions més per invertir en el seu primer equip si acaba trobant un patrocinador per a la màniga de la seva camiseta que pagui quinze quilos.