Marc Márquez, pilot català de Moto GP, està tenint una temporada complicada. Després d’iniciar-la amb regularitat i algunes bones actuacions (no a l’alçada de l’esperat, òbviament), va patir una greu caiguda al Gran Premi d’Itàlia, el passat mes de maig, que el va obligar a passar pel quiròfan. Una greu lesió que feia preveure que, com ell mateix va apuntar en les seves xarxes socials, el faria estar “un temps allunyat de la competició”. Ara, però, ha atorgat una gran dosi d’optimisme als seus seguidors.
En una roda de premsa celebrada durant el Gran Premi d’Àustria, el qual el cerverí ha aprofitat per visitar el seu equip, ha recalcat que “la meva intenció és fer alguna cursa aquest any. La setmana que ve tindré la resposta si és possible o no. No sé si seran dues o tres carreres. Els metges em diran la situació de l’os, i quan estigui preparat tornaré. És important tornar per preparar el 2023″.
Això sí, també ha advertit: “Les darreres quatre setmanes he començat a treballar amb gomes elàstiques. Si el metge em permet moure més el braç, incrementarem la feina i farem un pla per tornar. Sóc conscient de com és d’important aquesta rehabilitació, si he d’esperar una setmana més, ho faré. Encara és aviat per decidir. Quan em vegi el 70-80% capaç de pilotar una moto, tornaré. És la millor manera de tornar, abans d’estar al 100%”
Les dues o tres carreres que Marc Márquez podria córrer
Comptant el gran premi d’aquest cap de setmana, en queden vuit per acabar l’any, dels vint que hi ha en total. L’hexacampió mundial s’ha perdut els darrers quatre i, si tot va com ell espera, podria reaparèixer en dos mesos. És a dir, si arriba a temps per poder córrer tres carreres, arribaria a Austràlia, que se celebrarà entre el 14 i el 16 d’octubre; a Malàisia, entre el 21 i el 23 d’octubre; i a València, entre el 4 i el 6 de novembre.
D’altra banda, el germà gran dels Márquez també s’ha referit a la situació de la seva moto, tot esperant millores: “El problema de la moto era gros. Però el problema no és tant a la moto, és al projecte, a l’àrea de coordinació. Honda treballa més que mai, però falta comunicació. Han d’aprendre a organitzar-se”.