Marc Márquez ha tornat a fer història a Misano. El pilot de Cervera ha aconseguit la victòria al Gran Premi de San Marino després d’una cursa espectacular i plena de girs de guió, i ha assaltat el lideratge del Mundial de MotoGP. El triomf, el segon consecutiu després del d’Aragó, li ha permès igualar Jorge Martín a 274 punts al capdavant de la classificació, tot i que el de Ducati passa a ocupar virtualment la primera posició gràcies al nombre de victòries. Martín ha acabat cinquè en una cursa en què ha arribat a lluitar per la victòria, mentre que el podi l’han completat Álex Márquez, segon, i Pedro Acosta, tercer. La victòria té encara més valor si es posa en perspectiva. Quan el Mundial va visitar Mugello, fa uns mesos, Márquez va marxar d’Itàlia amb 102 punts de desavantatge respecte al líder, que aleshores era Marco Bezzecchi. Des d’aquell moment, el pilot de Ducati ha iniciat una remuntada espectacular que l’ha portat a recuperar tota la diferència i, ara, a situar-se al capdavant del campionat quan encara queden vuit Grans Premis per disputar.
La cursa ha començat amb Marco Bezzecchi com un dels grans favorits després d’haver dominat bona part del cap de setmana a casa seva. Però el pilot italià ha anat a terra en les primeres voltes i ha deixat el camí molt més obert per als aspirants al títol. Márquez ha sabut aprofitar immediatament l’oportunitat i s’ha situat en les primeres posicions, conscient que el resultat podia tenir una transcendència enorme en la classificació general. Amb Bezzecchi fora de combat, la lluita pel triomf ha quedat ràpidament concentrada en un grup de pilots disposats a jugar-se la victòria. Márquez ha imposat el seu ritme, però la cursa encara li tenia preparada una batalla especialment significativa: la que ha mantingut amb el mateix Jorge Martín.

Márquez recupera el lideratge sobre Martín
La batalla entre els dos pilots ha estat un dels moments més destacats de la cursa. Martín ha arribat a posar-se per davant, però Márquez ha tornat a atacar i ha recuperat la primera posició. El de Ducati ha demostrat una vegada més que, quan té l’oportunitat de lluitar per una victòria, és capaç de mantenir una sang freda extraordinària fins i tot sota la màxima pressió. A partir d’aquell moment, Márquez ha començat a controlar la cursa. Per darrere, Álex Márquez i Pedro Acosta han anat guanyant protagonisme en la lluita pel podi, mentre Martín ha anat perdent terreny en el tram decisiu. El madrileny ha acabat cinquè, un resultat que, paradoxalment, li ha permès conservar els mateixos punts que Márquez a la general, però perdre el lideratge virtual del campionat.
El que ha aconseguit Márquez a Misano va molt més enllà d’una victòria. Fa només uns mesos estava a 102 punts del lideratge i ara marxa d’Itàlia com a líder del Mundial. La diferència que semblava pràcticament insalvable s’ha evaporat a base de victòries, regularitat i, també, aprofitant els errors dels seus rivals directes. Des de Mugello, el pilot de Cervera ha estat el gran protagonista de la remuntada. La seva evolució ha coincidit amb la caiguda de rendiment de Bezzecchi i amb una lluita cada vegada més ajustada amb Martín. Ara, després del triomf a Misano, Márquez i Martín estan empatats a 274 punts, amb el de Ducati per davant virtualment gràcies a haver sumat més victòries. La remuntada és d’aquelles que queden per a la història del motociclisme. Marc Márquez ha convertit un desavantatge de 102 punts en un lideratge del Mundial i ho ha fet amb vuit Grans Premis encara per disputar. El campionat entra ara en una fase decisiva amb dos pilots empatats al capdavant i amb la sensació que qualsevol error pot resultar determinant.
