El serial futbolístic dels últims anys està més calent que mai. Kylian Mbappé, jugador del Paris Saint-Germain, acaba contracte amb l’entitat francesa d’aquí a poc més d’un mes. Per tant, ha de decidir ja entre dues opcions: o bé acceptar l’astronòmica oferta de renovació que li han oferit els xeics qatarians, o bé decantar-se per un traspàs al Reial Madrid. Quan tot semblava abocat al segon, ara el pessimisme s’ha apoderat en un pes pesant de la premsa madridista.
El periodista Josep Pedrerol, molt coneixedor de l’actualitat del club blanc, va admetre ahir al programa de televisió que presenta, El Chiringuito de Jugones, que el fitxatge “està malament ara mateix”, i que “dia que passa, dia que ho veig pitjor”. Segons el mateix Pedrerol, el campió del món hauria estat seduït per l’oferta de renovació esmentada, que comportaria, entre altres coses, que fos el “líder del projecte” i que guanyi “més diners que ningú”.
Les condicions surrealistes que Mbappé demana al PSG
De fet, tal com ha explicat recentment Món Esport, hi ha una petita possibilitat que el francès acabi renovant. Això sí, el PSG hauria d’acceptar unes condicions surrealistes. El jugador hauria demanat una reestructuració radical de l’equip francès. Això comportaria, exactament, l’acomiadament del director esportiu, Leonardo Nascimento de Araújo, molt criticat entre l’opinió pública de França; i l’adeu de l’entrenador, Mauricio Pochettino. De fet, també voldria escollir ell mateix el seu substitut. Finalment, Mbappé també creu que s’han de reforçar algunes posicions i per això voldria veure fora molts dels seus companys d’equip i incorporar encara més estrelles al conjunt parisenc.
L’oferta del PSG a Mbappé
I quina és, exactament, la proposta del PSG? Segons Sky Sports, el club presidit per Nasser Al-Khelaïfi li hauria ofert fins a 150 milions d’euros per a les pròximes dues temporades, cosa que suposa més del doble del que el Reial Madrid ha posat sobre la taula del davanter francès. Però això no és tot, ja que el club parisenc fins i tot estaria disposat a cedir-li al jugador el 100% dels seus drets d’imatge, cosa que significa que no podria explotar-los per treure’n un benefici econòmic i que d’aquesta manera perdria molts diners. Això, tenint en compte que la seva mare també gestiona els seus drets d’imatge, és quelcom molt significatiu.
Passi el que passi, el serial acabarà d’aquí pocs dies. Si bé Mbappé acaba contracte al juny, seria al maig quan anunciés la seva decisió. El jugador va prometre que ho faria abans de concentrar-se amb la seva selecció pels partits corresponents a la Nations League, i això serà el 28 de maig.