Diversos equips europeus ja han disputat les sis jornades de la fase de grups de la UEFA Champions League i, per tant, ja saben si s’han classificat per als vuitens de final. Els dos primers de cada lligueta passen al sorteig, mentre que els tercers cauen a l’Europa League i els quarts ja s’acomiaden de qualsevol competició europea. Fins al moment no es pot parlar de cap gran sorpresa.
Pel que fa al Grup A, el que es podria conèixer com a grup de la mort, la classificació ja havia quedat força definida després de la darrera jornada. El Manchester City va guanyar el París Saint-Germain (PSG) i sabia que seria primer, per tant, els de Pep Guardiola han anat a mig gas contra el Red Bull Leipzig i han perdut el partit. Els alemanys passen, doncs a l’Europa League. El Club Bruges és l’equip que queda fora, mentre que el PSG ja era segon de forma matemàtica des de fa dues setmanes.
Al Grup B, els resultats del Liverpool han estat espectaculars, ja que ha aconseguit un ple de victòries. Els altres equips s’han repartit les engrunes que han deixat els anglesos en forma de punts i l’Atlètic de Madrid, amb una victòria molt treballada contra el Porto, ha estat capaç de classificar-se com a segon in extremis. Els portuguesos passen a l’Europa League i el Milan ha quedat relegat a la quarta posició.
La lligueta més sorprenent ha estat la del Grup C, on el Borussia Dortmund partia com a favorit, però ha acabat caient a la tercera posició i, per tant, a l’Europa League. Els alemanys han estat molt condicionats per la llarga lesió d’Erling Braut Haaland, però ara són favorits a la segona competició europea. L’Ajax ha acabat amb un meritori ple de victòries, mentre que l’Sporting de Portugal ha estat el sorprenent segon classificat. El Besiktas és l’equip que ha quedat a l’última posició.
El Grup D, el del Reial Madrid, ha acabat de la forma esperada. Malgrat que el Sheriff Tiraspol va començar com un tro i va ser capaç de guanyar al Santiago Bernabéu, els blancs s’han pogut refer i han guanyat tots els altres partits per acabar primers. L’Inter de Milà, que ahir no va ser capaç de vèncer els merengues, ha estat el segon classificat, mentre que el Xakhtar Donetsk ha acabat últim. El Sheriff de Transnístria continuarà el seu viatge pel futbol continental a l’Europa League.