Pep Guardiola, entrenador del Manchester City, s’ha referit a la retirada com a futbolista de l’exjugador del Reial Madrid Gareth Bale. En una roda de premsa prèvia al duel de quarts de final de la Carabao Cup del seu equip contra el Southampton, el de Santpedor ha estat qüestionat per si alguna vegada va intentar fitxar el gal·lès. I ha deixat una resposta espectacular.
“Era massa car, però quin jugador”, ha contestat, tot deixant entreveure que en alguna ocasió es va interessar a fitxar-lo. “Ha tingut una carrera fantàstica i ha guanyat moltes coses. Crec que ha representat Gal·les en més de cent partits”, ha afegit, abans d’expressar que “ara es podrà convertir en un jugador de golf fantàstic. Ja el vaig convidar una vegada a jugar i estava ocupat. Potser ara tindrà més temps, el tornaré a convidar”.

D’aquesta manera, Guardiola ha fet broma amb la coneguda afició del també exjugador del Tottenham Hotspur pel golf, que va arribar a l’extrem d’aquella mítica bandera que no va fer gens de gràcia al madridisme. És una afició que, com ha quedat clar, uneix a tots dos, ja que és molt habitual veure Guardiola practicant el golf.
Guardiola i els títols com un mesurador de l’èxit dels entrenadors
D’altra banda, ja en clau de futbol i amb un to més seriós, el català ha rebut una pregunta molt interessant. Tenint en compte que ell sempre defuig de la xifra de títols guanyats per avaluar l’èxit d’un tècnic, li han preguntat què defineix l’èxit si no ho fan els títols. L’extècnic del Futbol Club Barcelona i el Bayern de Munic ha tornat a dubtar-ne: “No sé si els trofeus que guanyes dicten que ets el millor o no. Nosaltres hem guanyat molt en poc temps, però en el meu cas he estat a tres clubs fantàstics i els entrenadors previs no tenien els jugadors que jo he tingut”.
“Ho he dit moltes vegades, l’èxit pertany als jugadors. Sense l’estructura i els jugadors només tens idees i mètodes de treballar, però són els jugadors. Com el que va fer Riyad Mahrez, i jo no vaig pagar una lliura per ell”, ha conclòs.