Ha acabat la ronda dels vuitens de final de les tres competicions europees de clubs: la UEFA Champions League, la UEFA Europa League i la UEFA Conference League. Després d’això, ha quedat demostrat que el futbol espanyol no passa pel seu millor moment o, com a mínim, no a Europa. Dels set equips de la Lliga que van començar la temporada en algun d’aquests tornejos, el Futbol Club Barcelona, el Reial Madrid, l’Atlètic i el Sevilla a la Champions; el Betis i la Reial Societat a l’Europa League; i el Vila-real a la Conference League, només en queden dos de vius. El Madrid s’ha classificat per als quarts de final de la Champions i el Sevilla, després d’haver anat a la repesca de l’Europa League, està també als quarts de final d’aquesta competició.
Els cinc equips de la Lliga que han quedat eliminats de les competicions europees
Pel que fa als equips eliminats, dos d’ells no havien arribat ni als vuitens de final. L’Atlètic de Madrid va quedar últim del seu grup a la Champions i no va anar ni a l’Europa League, mentre que el Barça, que va quedar tercer a la lligueta de la Champions, va caure als setzens de final de l’Europa League contra el Manchester United. Als vuitens de final d’aquesta competició, el Betis i la Reial Societat s’han hagut d’enfrontar contra equips molt potents, el Manchester United i la Roma respectivament. A l’anada, tots dos conjunts ja van obtenir resultats molt negatius fora de casa i a la tornada han estat sentenciats. El cas més sorprenent és el del Vila-real de Quique Setién, que ha caigut en mans de l’Anderlecht belga amb una derrota dolorosa a casa.

Per tant, el Madrid i el Sevilla són els únics equips que estaran al sorteig dels quarts de final, després que eliminessin el Liverpool i el Fenerbahce respectivament. Entre la resta d’equips europeus, hi ha hagut també algunes sorpreses destacables. Per exemple, l’Arsenal, líder totpoderós de la Premier League, ha caigut als vuitens de l’Europa League en mans de l’Sporting de Portugal. L’Union Saint-Gilloise belga ha eliminat l’Union Berlín, equip revelació de la Bundesliga aquesta temporada. A la Conference League, destaca que l’AZ neerlandès ha eliminat la Lazio, tercer classificat de la Serie A.