LaLiga, competició presidida per Javier Tebas, ha denunciat al Jutjat d’Instrucció de Barcelona càntics racistes al Camp Nou el passat diumenge 19 de març. Segons ha explicat aquest ens en un comunicat, el davanter brasiler del Reial Madrid Vinicius Júnior va ser insultat durant l’últim clàssic de Lliga contra el Barça amb crits com “Vinicius eres un mono“ o “Vinicius, muérete“. Aquesta és la vuitena vegada que LaLiga denuncia càntics racistes contra el jugador merengue. De fet, aquest organisme ha habilitat un espai a la seva pàgina web perquè aficionats que visquin casos similars ho puguin informar. També existeix un correu electrònic (stopracismo@laliga.es) on es pot fer el mateix.

Un dels casos més sonats d’aquesta temporada va ser durant el Mallorca-Reial Madrid. En aquest duel, LaLiga també va denunciar càntics racistes contra Vinicius. De fet, es va poder identificar un aficionat que va insultar el davanter merengue pel seu color de pell i, pocs dies més tard, va tornar a fer el mateix amb Samu Chukwueze, davanter del Vila-real. Aquest seguidor del Mallorca, després d’una reunió del Comitè d’Ètica del club balear, ha rebut un càstig exemplar i se li ha retirat el carnet de soci durant tres temporades.
La lluita contra el racisme, una assignatura pendent al futbol
La lluita contra el racisme continua sent una assignatura pendent als estadis de futbol. Per molt que es duguin a terme campanyes i accions des de les institucions, es continuen sentint molts crits i insults a jugadors negres o d’altres ètnies. Les sancions no són severes, tot i que això podria canviar aviat. Un aficionat de l’Espanyol que va increpar Iñaki Williams, davanter de l’Athletic Club, fa uns anys pel seu color de pell, s’enfronta a una petició de pena de presó de dos anys per la Fiscalia. Podria ser un cas que marqués un abans i un després.