Món Esport
L’Espanyol segella la permanència amb una victòria de mèrit (1-2)
  • CA

Els pericos ja poden dormir molt tranquils. L’RCD Espanyol ha aconseguit la seva segona victòria consecutiva a El Sadar contra Osasuna i ha deixat sentenciada la permanència de manera matemàtica. El conjunt dirigit per Manolo González ha viscut un any 2026 ple d’emocions difícils. Una ratxa molt dolenta de resultats que va negar de la victòria als pericos des del novembre fins a l’altre dia contra l’Athletic els ha vist patir per no baixar a la segona categoria després de signar un dels millors inicis de lliga de la història de l’equip blanc-i-blau.

L’Espanyol ha començat manant al marcador gràcies a un gol del lateral esquerre Carlos Romero, que feia veure que aquest equip no només vol la permanència, sinó que encara somia amb classificar a competicions europees. No obstant això, l’Osasuna ha aconseguit empatar el partit al principi de la segona part, en un inici dubtós de la defensa perica. Tot i això, els de Manolo han demostrat caràcter i només quatre minuts després han aconseguit l’1-2 definitiu amb una gran rematada de Kike García.

L'onze de l'Espanyol a El Sadar. | Espanyol
L’onze de l’Espanyol a El Sadar. | Espanyol

A tres punts d’Europa

La vida ha canviat dràsticament pel conjunt barceloní en només quatre dies. A principis de setmana el fantasma del descens sobrevolava per l’RCDE Stadium i la mala ratxa de victòries donava molts mals ànims a l’Espanyol. Ara, després de dues victòries consecutives contra Athletic Club a casa i contra Osasuna fora situa als pericos a l’onzena posició, a només tres punts de diferència del Getafe, que se situa setè, posició que dona participació a la UEFA Conference League. A més, les notícies no poden ser millors a Cornellà, ja que l’últim partit de la temporada el disputaran a casa contra la Reial Societat, que ja està classificada a la UEFA Europa League gràcies al seu campionat de Copa aconseguit contra l’Atlètic de Madrid. No obstant això, l’Espanyol no depèn de si mateix per poder acabar en la vuitena posició, perquè Getafe, Rayo Vallecano, València i la mateixa Reial Societat haurien de perdre els seus partits per poder aconseguir la setena posició.



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa