Pocs dies després que l’Agència Catalana de Turisme de la Generalitat de Catalunya fes un spot publicitari amb una nova campanya que exposa el lema “Feel the colours” amb els colors del Futbol Club Barcelona, representant el vincle emocional entre el club blaugrana i Catalunya, el Reial Club Deportiu Espanyol ha optat per fer un vídeo propi per tal de respondre el clip promocional impulsat per la Generalitat. El club blanc-i-blau ha volgut deixar clar que la campanya exclou altres equips catalans de diversos esports com el Joventut de Badalona, el BAXI Manresa, la UE Santboiana, el CE Sabadell o el mateix Espanyol de tenir el mateix vincle que el Barça amb Catalunya.
El missatge de la Generalitat amb el vídeo de l’Agència Catalana de Turisme
Per tal de difondre la campanya, el compte de Twitter oficial de l’Administració de la Generalitat de Catalunya ha publicat una piulada amb el missatge “Els colors de la marca turística ‘Catalunya’ i del Futbol Club Barcelona, fil conductor d’una nova campanya de promoció del territori. Sota el lema “Feel the colours” es pretén explicar el vincle emocional entre el club i la destinació catalana”, ha escrit la Generalitat. Tot plegat ha provocat que diversos aficionats i institucions esportives de Catalunya mostressin el seu rebuig a la campanya.
L’Espanyol ha imitat el vídeo fet per l’Agència Catalana de Turisme amb els colors blanc-i-blaus
Tres dies després de la publicació del vídeo impulsat per la Generalitat de Catalunya, l’Espanyol ha optat per imitar el missatge publicitari canviant els colors blaugranes pel blanc-i-blau. En el mateix vídeo recorden les fites històriques del club i la gran quantitat d’aficionats que té l’equip perico. A més a més, també citen altres clubs esportius de Catalunya que tenen un gran seguiment. L’Espanyol ha dedicat el clip a la Generalitat des del seu compte oficial de Twitter: “Hola, Generalitat de Catalunya! Ens ha inspirat aquesta “nova campanya”. Estem segurs que no ens heu avisat perquè sabíeu que aquests dies estàvem enfeinats. Hem fet algunes millores que us agradaran. Sent els colors, més de dos colors”, ha dit el club blanc-i-blau després de la campanya que va llençar la Generalitat el dilluns 30 de gener.
