Durant les últimes hores ha esclatat una polèmica intensa entre el Futbol Club Barcelona, el Reial Club Deportiu Espanyol i la Generalitat de Catalunya. Des de l’entitat perica s’ha despertat una forta indignació en veure una campanya anomenada Feel the colours, que vincula el Barça amb el país, en motiu de la presentació de la quarta equipació del conjunt culer, la qual porta el disseny de la senyera. En paraules de la Generalitat, es tracta d’una campanya per “explicar el vincle emocional entre el club i la destinació catalana”. El club blanc-i-blau s’ha sentit ignorat i ha fet una versió d’aquesta promoció amb els colors de l’Espanyol.
L’Agència Catalana de Turisme de la Generalitat té un acord amb el Barça, però no amb l’Espanyol
Des de Món Esport ens hem preguntat el motiu pel qual la Generalitat ha fet una campanya per publicitar el turisme a Catalunya a través del Barça i no de l’Espanyol i ens hem posat en contacte amb l’Agència Catalana de Turisme. Fonts d’aquest organisme asseguren que, si això ha estat així, és perquè existeix un acord signat entre el Barça i la Generalitat per promoure el país. L’Espanyol també havia tingut un acord amb l’Agència Catalana de Turisme, però va caducar l’any 2020 i cap de les dues parts no l’ha volgut renovar o reformular des d’aleshores.
D’altra banda, l’Agència Catalana de Turisme també recorda que mentre existia el conveni amb l’Espanyol es van dur a terme diverses campanyes en les quals es vinculava Catalunya amb el club perico, sense que entrés cap altra entitat esportiva en les mateixes promocions. És a dir, el que ha passat ara entre l’Agència i el Barça. Per exemple, es va utilitzar el vincle entre l’Espanyol i la Xina, a través del seu propietari Chen Yansheng i el seu exjugador Wu Lei, per promoure Catalunya al país de l’Àsia Oriental.

Feel the colours, una campanya del Barça, no de la Generalitat
A més a més, l’Agència Catalana de Turisme també ha insistit en aquest mitjà que no paga ni un sol euro al Barça per campanyes com aquesta. La voluntat de l’entitat blaugrana és mostrar el seu vincle amb Catalunya i la Generalitat dona suport a aquesta idea i aprofita campanyes com aquesta per fer promoció. Fonts de l’Agència Catalana de Turisme també han volgut deixar clar a Món Esport que des que va caducar l’acord amb l’Espanyol, la Generalitat ha continuat fent campanyes de promoció del país amb imatges que fan referència al club perico, tot i no haver-hi conveni o vincle contractual. El que sí que diuen és que aquest projecte concret de Feel the colours està enfocat al Barça i apareix arran de la col·laboració amb l’Agència Catalana de Turisme.

L’Espanyol fa promoció de la Riviera Maya, però això no és un obstacle per a l’Agència Catalana de Turisme
Un altre factor que es destaca des de la Generalitat és que l’Espanyol ja té un acord de patrocini amb una altra regió del món, concretament la Riviera Maya, de la qual en fa promoció a la seva samarreta. Això no ha suposat un problema per part de l’Agència Catalana de Turisme, que assegura que ha tingut acords amb l’Espanyol mentre existien pactes del club blanc-i-blau per la publicitat de Cancún o de la mateixa Riviera Maya, però sí que ha dificultat en algun moment l’entesa entre les dues parts. Si bé ja no hi ha cap acord entre l’Espanyol i l’Agència Catalana de Turisme, aquest darrer òrgan es troba en converses amb el Girona Futbol Club per arribar a un pacte similar al qual existeix amb el Barça.
