Món Esport
Lamine Yamal silencia els racistes amb un missatge exemplar

Lamine Yamal no s’ha volgut quedar de braços creuats davant la vergonya dels càntics islamòfobs en el partit amistós de la selecció espanyola contra Egipte a l’RCDE Stadium. Mentre ell mateix era sobre el terreny de joc, els aficionats de La Roja van cridar, en diverses ocasions, “es musulmán el que no bote“. Lamine ha escrit un missatge exemplar a les seves xarxes socials i ha dit que, tot i que sàpiga que els càntics anaven dirigits “cap al rival”, això és “una falta de respecte” i que ell, com a “persona musulmana” es va sentir profundament ofès. La seva reflexió final és clara, contundent i molt madura, tot i tenir només divuit anys: “Utilitzar una religió com a burla us deixa com a persones ignorants i racistes”.

Aquest és el missatge íntegre que ha compartit Lamine Yamal: “Jo soc musulmà, alhamdulillah (gràcies a déu). Ahir a l’estadi es va sentir el càntic de “el que no boti és musulmà”. Sé que anava dirigit a l’equip rival i no era res personal contra mi, però com a persona musulmana no deixa de ser una falta de respecte i una cosa intolerable. Entenc que no tota l’afició és així, però als que canten aquestes coses: fer servir una religió com a burla en un camp us deixa com a persones ignorants i racistes. El futbol és per gaudir-ne i animar, no per faltar al respecte a la gent pel que és o pel que creu. Dit això, gràcies a la gent que ens va venir a animar. Ens veiem al Mundial”.

Onada de reaccions als càntics racistes

Aquests fets ja havien estat condemnats per altres jugadors de la selecció, com per exemple Pedri González, company de Lamine al Futbol Club Barcelona. De la mateixa manera, Berni Álvarez, conseller d’Esports de la Generalitat de Catalunya, ha lamentat els càntics islamòfobs i ha criticat que el protocol antiracista trigués molt a activar-se. Els Mossos d’Esquadra han anunciat que estan investigant els fets.



Comentaris

  1. Icona del comentari de: ton c. a abril 01, 2026 | 18:12
    ton c. abril 01, 2026 | 18:12
    home, si ho investiguen els mossos, donem-ho per fet, o no...
  2. Icona del comentari de: JordiP a abril 01, 2026 | 18:55
    JordiP abril 01, 2026 | 18:55
    A veure si aconseguim netejar d'una vegada el racó feixista, anticatalà i racista que s'aixopluga sota l'escut del RCEE. Sembla mentida que encara seguim aquesta història. Prou ja. Si en el franquisme el nom del club atreia automàticament l'afició de tot funcionari destinat a Barcelona, que l'utilitzava com a palanca per a escridassar el Barça i Catalunya (en sóc testimoni de primera fila), avui no estem disposats a suportar-lo més.
  3. Icona del comentari de: Ricard a abril 01, 2026 | 20:58
    Ricard abril 01, 2026 | 20:58
    En Yamal escriu en castellà perquè els racistes pancastellanistes el posarien a parir si hagués fet el missatge en català, llengua tan constitucionalment espanyola com el castellà. Ara en Yamal, el dia que insultin els catalans o als seus símbols, tindrà l'oportunitat de demostrar si defensa tant al seu país com a la seva religió.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa