Hansi Flick ha parlat per primera vegada durant aquesta pretemporada sobre el mercat de fitxatges i, especialment, sobre el nom que més ha marcat l’estiu del Barça: Julián Álvarez. Tot i les nombroses informacions que continuen vinculant el davanter de l’Atlètic de Madrid amb el conjunt blaugrana, l’entrenador alemany ha optat per la prudència i ha evitat alimentar qualsevol especulació. Després del partit amistós davant el Birmingham City, Flick ha deixat clar que el seu únic objectiu és treballar amb els futbolistes que actualment formen part de la plantilla. Aquesta és la primera vegada que el tècnic es pronuncia públicament sobre la situació del mercat. Preguntat directament per la possibilitat que Julián acabi vestint la samarreta blaugrana, Flick ha respost amb un discurs molt mesurat. “Em centro en els jugadors que tenim i en el meu equip”, ha afirmat, evitant entrar a valorar una operació que continua sent la gran prioritat de la direcció esportiva. Les seves paraules arriben en un moment especialment delicat, amb el Barça pendent tant de les negociacions amb l’Atlètic com del procediment disciplinari obert arran del cas Julián.
Malgrat aquesta prudència, el tècnic alemany no ha amagat que desitja disposar com més aviat millor de la plantilla definitiva. Flick considera que és important començar la temporada amb tots els efectius disponibles per consolidar automatismes i preparar amb temps l’inici de les competicions oficials. Aquesta necessitat, però, no l’ha portat a pressionar públicament el club ni a pronunciar-se sobre possibles incorporacions. Les declaracions també reforcen la línia que el Barça ha mantingut durant les darreres setmanes. Tant Joan Laporta com la direcció esportiva han insistit que el fitxatge de Julián continua sent l’objectiu prioritari, però també han deixat clar que no faran qualsevol operació si les condicions econòmiques no són les adequades. El termini fixat pel president blaugrana per resoldre aquesta situació s’acosta al seu final, mentre l’Atlètic continua mantenint una postura molt ferma.

Confiança absoluta en els futbolistes disponibles
Més enllà del mercat, Flick ha volgut centrar l’atenció en els jugadors que ja formen part del vestidor. L’alemany ha destacat el compromís mostrat per la plantilla durant les primeres setmanes de pretemporada i ha elogiat especialment el rendiment dels nous fitxatges i dels futbolistes joves que estan aprofitant les oportunitats. Entre ells, ha destacat Karim Adeyemi, de qui ha assegurat que encara té “molt més potencial del que ha mostrat”, així com el davanter egipci Hamza Abdelkarim, protagonista de l’amistós amb un doblet. Flick també ha tingut paraules per a Ferran Torres, un dels noms propis de l’estiu després del seu gran Mundial i dels rumors que l’han relacionat amb el Paris Saint-Germain. L’entrenador ha deixat clar que compta plenament amb el davanter valencià i ha expressat el seu desig que continuï al club la pròxima temporada. Aquest posicionament coincideix amb la postura de la direcció esportiva, que només estudiaria una possible sortida si fos el mateix futbolista qui la sol·licités.
Amb aquestes declaracions, Hansi Flick ha volgut transmetre un missatge de calma en plena efervescència del mercat. Tot i que el Barça continua treballant per reforçar la plantilla i manté viva l’opció de Julián Álvarez, el tècnic prefereix mantenir-se al marge de les negociacions i centrar tots els esforços en preparar l’equip amb els futbolistes que ja té a la seva disposició. El mercat continuarà marcant l’actualitat blaugrana durant les pròximes setmanes, però Flick ha deixat clar que la seva prioritat és una altra: construir un equip competitiu des del primer dia de temporada.
