Els compromissaris del Barça han aprovat l’acord de patrocini que unirà al club blaugrana i l’empresa sueca de reproducció de música Spotify. El FC Barcelona ha celebrat una Assemblea Extraordinària aquest diumenge on ha sotmès aquesta qüestió a un plebiscit davant els compromissaris de l’entitat. La votació tan sols ha comptat amb la participació d’uns 700 socis dels 4.478 que estaven citats. Aquest acte s’ha dut a terme de manera telemàtica per primer cop en la història del Barça.
El president barcelonista, Joan Laporta, i el seu equip directiu han rebut un suport aclaparador dels seus socis. L’acord ha estat ratificat amb 625 vots a favor, 49 en contra i 27 en blanc. D’aquesta manera, el pacte entre el Barça i Spotify ja és una realitat inamovible perquè l’últim filtre que havia de passar per acabar de materialitzar-se era l’aprovació dels compromissaris culers.
El Barça no ha publicat oficialment les quantitats que ingressarà gràcies a l’acord de patrocini amb l’empresa sueca. El president blaugrana, Joan Laporta, ha tornat a explicar que la directiva no pot rebel·lar aquesta informació perquè han signat una clàusula de confidencialitat amb Spotify. No obstant això, el màxim mandatari culer sí que ha assegurat que aquest contracte “supera les xifres econòmiques de qualsevol acord de publicitat que hagi tingut el FC Barcelona en tota la història”. A més, Laporta també ha anunciat que Spotify oferirà una versió de la seva aplicació en llengua catalana en els pròxims mesos fruit d’aquest acord amb el Barça.
Un acord de 435 milions
Tot i que el Barça no ha desvetllat les condicions del contracte, aquesta informació s’ha filtrat. El club blaugrana rebrà un total de 435 milions d’euros en els pròxims dotze anys gràcies a la seva relació amb Spotify. Primer de tot, el FC Barcelona ingressarà 240 milions per estampar el nom de l’empresa sueca a la part frontal de les samarretes de partit dels equips masculins i femenins durant les pròximes quatre temporades. A més, també percebrà 15 milions per fer publicitat de la mateix companyia a la roba d’entrenament dels seus futbolistes durant els següents tres cursos. A més, el FC Barcelona obtindrà 180 milions més per batejar el seu estadi amb el nom Spotify Camp Nou durant els pròxims dotze anys. Durant els primers quatre, l’empresa de reproducció de música pagarà cinc milions anuals, ja que encara no s’haurà acabat la reforma de l’estadi. Un cop l’Espai Barça sigui una realitat, la companyia sueca pagarà vint quilos cada any fins al 2034.