Món Esport
La meitat dels anuncis televisius d’apostes en línia s’emeten en horari infantil
  • CA
La meitat dels anuncis televisius de joc i apostes en línia s’emeten durant l’horari protegit. | Europa Press

Que la publicitat de les cases d’aposta i jocs en línia abunda en la franja infantil audiovisual a Espanya és una realitat que un informe del Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) s’ha encarregat de traduir en xifres. Segons el seu estudi, un 45,3% dels anuncis de joc i apostes online s’emeten durant l’horari protegit en el cas de la televisió, mentre en el cas de la ràdio el percentatge s’eleva de forma preocupant fins a un 84,5%.

 

L’informe, elaborat després de recollir informació de deu televisions –algunes d’elles amb els drets d’emissió de la Lliga Santander–, cinc ràdios i diferents plataformes d’internet (com Youtube, Google o Vimeo), investiga les tècniques emprades pels operadors com a mètode de captació de clients. Recórrer a persones famoses (esportistes o no) i a temptadores ofertes a l’hora de registrar-se són les principals estratègies que segueixen les cases per atraure el públic. En el cas de la ràdio, són els mateixos narradors dels partits els que s’encarreguen de persuadir l’audiència.

 

Hi ha una dada de BeIN LaLiga que demostra a la perfecció la dimensió de l’assumpte: durant el Barça-Madrid de la primera volta de la Lliga, la televisió va fer fins a 17 talls comercials. El partit es va jugar a la tarda, en horari protegit. Les xifres encara cobren més transcendència si es té en compte que Les dades epidemiològiques disponibles mostren que a Espanya fins a un 4,6% de la població adolescent té conductes de risc en relació amb el joc i les apostes, que la mitjana d’edat d’inici dels jugadors patològics se situa en els 19 anys i que el 37% dels jugadors patològics adults s’han iniciat en el joc abans de l’edat legal.



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa