Món Esport
VW TIGUAN 2.0 T1 : VESTIT PER A L’OCASIÓ
  • CA

El Volkswagen Tiguan va començar a vendre’s a casa nostra a la primavera del 2003. Va actualitzar-se per primer cop el novembre del 2006 i fa dos estius va ser profundament renovat per adaptar-se als gustos contemporanis. Avui, la casa alemanya ofereix el Tiguan en dues versions possibles. Una més urbana i l’altre amb tracció total. Es diferencien pels frontals. El 4×2 té un angle d’atac de 18 graus i és un centímetre més curt que l’altre. La versió 4×4 pot entomar una pujada amb un angle de 28 graus perquè munta un paracops específic que dona més protagonisme a l’entrada d’aire central i protegeix millor els antiboira de pedres i sotracts. Al darrera, la llegenda T.1 (el nom de l’auto, llegit en anglès) identifica la versió que hem portat. El model off road porta un perfil cromat que rebla els revestiments protectors.

La unitat provada es fruït d’una nova declinació. La que formula VW a l’hora de tornar a donar joc a l’històric propulsor TDi de dos litres. En aquest cas, amb la potència intermèdia de 140 CV, però amb l’afegitó del sistema Stop/Start per reduir emissions i carburant i el pa¬quet Bluemotion Technology habitual a la casa. El bloc, heretat del Golf (substituït molt aviat pel 1.6 TDi) i fet servir també per impulsar el Passat després, aconsegueix convertir-se en el més eficient entre els SUV d’aquesta categoria pel què fa a emissions i consums a velocitat legal.

A la pràctica, aquest giny, acaba marcant diferència per confort, tacte de conducció i eficiència. Proporciona una resposta molt equilibrada en carretera, un plus notable de seguretat a l’hora d’afrontar avançaments i un romanent quasi permanent de potència en cas que l’orografia es compliqui quan viatgem a plena càrrega. La relació del canvi és més aviat “rutera”. Amb sis marxes enfocades a l’economia d’ús però amb una acceleració gradual que resulta més que suficient pel dia a dia i que convé no apurar fins a l’arribada del tall d’injecció. Aquest és d’aquells cotxes en els quals no ens ha de fer mandra recórrer a la palanca.

A nosaltres ens ha agradat especialment la pulcritud en el treball d’insonorització, la baixa fressa mecànica i l’exquisida qualitat del tren de rodatge. Els passatgers no noten mai cap tipus de vibració i només en les frenades ens hauria agradat trobar una mica més d’energia per aconseguir reduir un pèl les distàncies…

El capítol de l’habitabilitat també el supera amb nota. El Tiguan sense tracció total reserva al maleter (470 litres) mesures de berlines molt més grans i porta una safata plegable al terra que encara ens pot fer esgarrapar uns centímetres de capacitat.

De nit, el sistema «Light Assist» vinculat als fars halògens, manté automàticament connectat sempre el feix llarg de llum a partir dels 60 km/h mentre una petita càmera muntada en el frontal s’ocupa d’identificar els vehicles que van per davant nostre i els que venen de cara per evitar d’enlluernar-los. Si optem pels fars de xenó serà el «Dynamic Light Assist» qui s’ocuparà de reconèixer el trànsit i adaptar el feix per proporcionar sempre la màxima llum sense molestar els altres. El Touran porta també sistema específic d’enllumenat en revolt i «Park Assist» de darrera generació, capaç de localitzar i estacionar el vehicle indistintament en bateria o en línea quan tenim la fortuna de trobar un forat de 5,20 metres. Però la novetat que més ens ha impressionat és el sistema de detecció de fadiga, que alerta del canvi involuntari de carril i actua sobre la direcció durant uns segons per evitar que perdem el control del cotxe si mai ens adormim.

A favor:
*Imatge actual
*Sonoritat exquisida/confort de marxa
*Alçada respecte del terra (20 cm.)

En contra:
*Distància de frenada
*Política d’opcions
*Clau convencional però posada en marxa per botó

Fitxa tècnica:
Motor: 2.0 TDI 140cv 4×2 4 cilindres en línia. 1.968 c.c “Common rail” 140 CV dièsel Tracció:Davantera Canvi: Manual 6 velocitats Volum maleter: 470 litres Tara: 1.541 kg. Acceleració (0-100km/h): 10,2 segons Velocitat Màxima: 193 km/h Consum Mitjà: 5,3 l/100km Emissions CO2: 139 gr/km PREU: 28.340 euros



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa