Mecànica de dos litres dièsel Euro 5 de quatre cilindres i 180 CV pel nou Amarock automàtic amb canvi de vuit relacions. L’imponent pick–up de VW incorpora el sistema de tracció 4Motion amb les darreres mesures tecnològiques d’estalvi per reduir consum i emissions. Més equipat i capaç, segueix lluitant pel lideratge en innovació, tecnologia i eficència.

“Amarok” és el nom que rep el llop en l’idioma dels esquimals del nord del Canadà i Groenlandia. A VW, bateja el primer pick-up dels alemanys que ara, un parell d’anys després d’haver vist la llum, incorpora millores tecnològiques i rep més potència.

Competidor directe del Ford Ranger, l’Hilux de Toyota o el Mazda B-2500, viatja sobre un xassís de travessers en forma d’escala i arrossega una carrosseria de 5,25 m de llargària. Al carrer l’identificarem de seguida observant-lo de morro. El seu frontal recorda molt el Golf i la gamma T5 perquè els grups òptics i l’engraellat, proporcions a banda, són molt semblants. Fa quasi dos metres d’ample i munta prominents passos de roda que acaben proporcionant-li aquell aspecte robust que demanen aquest tipus de vehicles. Disponible només en configuració de doble cabina i cinc places, l’Amarock que hem estat portant presenta una de les caixes de càrrega més grans del segment (2,5 m2) capaç de rebre per exemple europalets de 1,2×0,8 metres. El pick-up de VW pot demanar-se amb suspensió posterior de ballesta de tres fulles (per transportar fins a 948 kg.) o bé amb una altra més reforçada que, sense sobrepreu i batejada com a Heavy Duty, incrementa la capacitat de càrrega fins els 1.150 Kg. En versió Hard Top, un sostre rígid de plàstic i fibra permet mantenir coberta tota la zona de càrrega amb bones garanties d’hermetisme. Aquest element, que arriba en el mateix color de la carrosseria, porta finestres laterals corredisses i una obertura central per comunicar amb l’habitacle. Es fixa amb cargols, costa 2.640 euros i incorpora una tercera llum de fre a l’aleró posterior. L’Amarock, però, pot dur també altres cobertes alternatives. L’abatible que duia la nostra unitat de proves estava fabricada en plàstic i es pot compatibilitzar amb les barres superiors cromades. Porta pany amb clau i uns petits esmorteïdors per afavorir les maniobres d’obertura i tancament. Està disponible igualment amb lona o alumini.

Tots els Amarock’s del nostre mercat munten, de sèrie, control d’estabilitat ESP intel•ligent que s’adapta automàticament a les reaccions del cotxe si mai portem remolc. El mecanisme intervé també en el control dels sistema de baixada en pendents pronunciades ( a menys de 30 km/h) per impedir que perdem el control i incorpora un assistent d’arrancada en pendent (que manté els frens accionats durant quatre segons). L’ABS s’associa amb un efectiu sistema ASR antilliscament i els airbags de conductor i acompanyant complementen la protecció amb coixins pel cap i el tòrax.

Però l’autèntica novetat del “llop” de VW l’hem de buscar sota el capó on hi reposa el nou propulsor dièsel 2.0 TDI biturbo de 180 CV d’injecció directa de “titular”: parell-motor de 42,79 mkg a partir de 1.750 voltes, canvi automàtic de vuit marxes i tracció total permanent 4Motion. La transmissió no és ni de bon tros tan immediata i efectiva com la del canvi DSG de doble embragatge que munten altre models del grup però la suavitat del seu funcionament i els ventall de possibilitats que ofereix, arriba a sorprendre. Especialment quan prens consciència de la bèstia (per mesures i aparença) que estàs portant. Perd la reductora però el “convertidor” estalvia bona part dels lliscament que acusen els canvis automàtics i el traspàs entre marges es fa de forma molt dolça. El mèrit aquí és de l’electrònica que adapta la gestió a la conducció que practiquem. La palanca, a més, compta amb funció “sport” (que incrementa una mica el traspàs i l’estirament de les relacions) i funcionament en mode seqüencial. A nosaltres ens ha agradat especialment el grau de confort que genera, el treball d’insonorització que es percep a l’habitacle i la magnífica posició que obtenim davant del volant. En conjunt potser no és el pick-up més geniüt del mercat però segur que es convertirà en referent en eficiència i modernitat. Bàsicament perquè incorpora el paquet BlueMotion Technology que, entre d’altres soluciones, inclou el sistema Start/Stop d’aturada i engegada automàtiques del motor, dispositiu de recuperació d’energia en frenades (per a la recàrrega de la bateria) i pneumàtics de baixa resistència a la rodadura. Amb aquest llistat el fabricant en publicita mitjanes homologades de 7,5 l/100 km i 197 g/km d’emissions CO2 per bé que en rutes mixtes i en entorns urbans és francament difícil mantenir-se per sota dels 9,5 l/100 km. Sobre asfalt i en itinerari virat el pick up de Volkswagen acusa el pes (quasi dues tones) i el tiratge més aviat tou de les suspensions. La carrosseria així gronxa en proporció directa al ritme que imprimim amb el peu dreta.

Les aptituds off road del VW Amarok tampoc són gens menyspreables. El seu sistema de tracció permanent 4Motion amb diferencial central Torsen reparteix l’empenta entre eixos en una proporció 40/60 però aquest repartiment es modifica automàticament en funció de les condicions d’adherència i la carrosseria admet afrontar inclinacions de més de 40º. Els límits els imposarà més aviat la tara del cotxe, el tipus de “calçat que porta i el seny de qui guia. Del conjunt, l’únic que hauria de millorar és la resistència a la fadiga dels frens.

Característiques tècniques:

Motor: 4 cilindres en línia. 1.968 c.c injecció directa “Common rail” amb doble turbo. 180 CV dièsel
Tracció: Davantera
Canvi: Automàtic 8 velocitats
Capacitat de càrrega: 948 Kg
Tara: 1.985 kg.
Acceleració (0-100km/h): 10,9 segons
Velocitat Maxima: 174 km/h
Consum Mitjà: 7,5 l/100km
Emissions CO2: 197 gr/km
PREU: 33.604 euros

A favor :
*Eficiència del motor
*Posició de conducció, insonorització i confort
*Prestacions i consum

En contra:
*Resistència dels frens a la fadiga
*Preu de la versió
*Absència de reductora



Més notícies

Nou comentari