Guanya en funcionalitat i puja enters quan a confort. És gran, gros, ample i està ben reblat. Parlem d’un set places real que incrementa potències però rebaixa un 15% les mitjanes de consum. L’Alhambra que ara trobem als concessionaris equipa les darreres novetats del mercat quan a sistemes d’assistència a la conducció i noves opcions de connectivitat i infoentreteniment. El Seat Easy Connect que munta inclou pantalla tàctil d’alta resolució així com processadors més actuals per agilitar l’arrencada i obtenir un càlcul més immediat de les rutes.

Per impulsar les seves vendes i mirar de superar els pocs competidors que li queden, els tècnics de la casa han aplicat sobre el nou Alhambra un lleuger restyling que inclou pilots amb tecnologia LED al darrera, un logotip inèdit de Seat a la graella frontal i una porta posterior, un volant i llandes específiques. L’interior s’ofereix ara en colors d’acabat diferents, duu sistema de posada en marxa sense clau i evidents millores de disseny en els elements de control més estratègics. D’aquesta manera l’Alhambra es converteix en una meravellosa eina de transport de persones i objectes i, de pas, en un adversari a considerar per aquells que tenen el Ford Galaxy, el Ssangyong Rodius o el seu cosí-germà VW Sharan com a objecte de desig.

Per identificar-lo haurem d’extremar l’atenció perquè s’ha de reconèixer que la marca de Martorell no ha estat gens ambiciosa des del punt de vista estètic. L’endolciment de les línies no és nou i l’allargassament de les seves òptiques ja va començar a la generació anterior. Per això cal que ens fixem en el cromat que emmarca la nova grama de l’engraellat frontal, l’anagrama que l’identifica i el paracops, que suporta una gran entrada d’aire i els antiboira. Al darrera, a la part superior de la cua i quasi a tocar de l’antena en forma d’aleta de tauró, hi trobem un discret aleró que integra la tercera llum de frè. Per rinxolar la proposta de Seat i per optimitzar-ne l’accés, el client pot demanar l’opció de portes correderes automàtiques. Disposar-ne significa poder controlar a distància les maniobres d’obertura i tancament perquè la manipulació es pot fer indistintament a través de la consola central o amb la pròpia clau del cotxe, que ja no és indispensable per a posar el cotxe en marxa. L’activació d’aquest element no és cap prodigi d’immediatesa però està clar que incideix en el confort. Tant o més que els generosos finestrals que porta que, combinats amb l’immensitat del sostre panoràmic de vidre, proporcionen unes quotes de lluminositat descomunals.

L’habitacle pot acomodar fins a set adults de forma real. L’interior es transforma en pocs segons en funció de les necessitats de càrrega o del nombre de passatgers que hi hagin de viatjar. Amb la particularitat que no haurem d’extreure cap butaca ni buscar un espai per emmagatzemar-les. Els seients individuals de la segona i tercera filera es pleguen i desapareixen sota el terra a través d’un mecanisme batejat com a “Easy-Fold”. Prescindint dels dos últims seients (opcionals per 753 euros) l’espai de càrrega queda en 711 litres. Les unitats homologades només per a cinc ocupants en reserven 809 litres. Amb només dues butaques operatives s’aconsegueix una superfície de càrrega completament plana que multiplica quasi per quatre el volum final. L’accés al compartiment de càrrega es fa a través d’una immensa porta que puja en forma de compàs fins a quedar completament horitzontal, fent les funcions de teulat si mai ens plou o fa un sol de justícia. La proposta de Seat també inclou cofres d’emmagatzematge sota el terra del cotxe i dos calaixos opcionals a la part davantera.

Parlar del capítol tècnic implica explicar com la casa ha adaptat tota la gamma a la norma d’emissions Euro 6 i que l’estalvi de combustible s’ha reduït un 15% gràcies a la revisió del sistema d’injecció directa de combustible. També s’ha ampliat l’oferta de les unitats que poden dur el mític canvi automàtic de doble embragatge DSG. És el mateix que porta de sèrie la versió de gasolina de 220 CV però amb funció de punt mort (automàtica), que estalvia combustible i fadiga de materials mentre estem aturats amb el motor en marxa. L’equipament queda reestructurat en funció de l’oferta però convé remarcar que, de sèrie, el nou Alhambra porta el sistema de fre multicolisió : un dispositiu automàtic que treballa immediatament després d’un hipotètic sinistre quan detecta que el conductor ja no és capaç d’intervenir físicament. En les proves de xoc en laboratori s’ha mostrat sempre molt efectiu per evitar una col·lisió secundària. Una altra de les novetats és el sensor d’angle mort, que adverteix el conductor de la presència d’un vehicle en el lateral que queda fora del camp de visió del retrovisor i que -en turismes d’aquestes proporcions- resulta força útil en els canvis de carril. Porta set airbags (inclòs el de genolls); tancament automàtic de seguretat; ABS, ESP EBA; estabilitzador de remolc i indicador de pèrdua de pressió als pneumàtics. En la llarga llista d’opcions disponibles si tenim canalla, val la pena considerar la compra dels efectíssims elevadors infantils per les butaques de la segona filera (de manipulació ultraràpida), el climatitzador de tres zones o el pràctic mecanisme d’assistència Park/Steer per facilitar les maniobres d’estacionament amb càmera de visió posterior. L’oferta contempla mecàniques TDI de dos litres amb 115, 150 o 184 CV. El motor intermig pot demanar-se amb tracció total mentre que, en gasolina, tots els propulsors són TSI. La versió d’accés genera 150 CV i la superior en guanya 20 respecte a la generació anterior, deixant la xifra en uns gens menyspreables 220 CV.

Confortable en qualsevol escenari i amb una tendència al gronxament lateral molt ben equilibrada, les suspensions de l’Alhambra assumeixen bé les imperfeccions de l’asfalt i generen sobre el passatge una agradable sensació d’aïllament. D’aquesta manera, al final, tara i volum del cotxe es convertiran en els seus principals condicionants si pretenem registres de “crono” més o menys fulgurants o reaccions d’utilitari.



Nou comentari