La redacció d’Esports de la COPE està en estat de xoc després que s’hagi destapat que un periodista amb qui compartien antena des de feia més de 20 anys podria haver-los estafat centenars de milers d’euros amb un tractament mèdic fals. Segons avança El Confidencial, el periodista Guillermo Valadés, un habitual del mític programa Tiempo de juego de la cadena dels bisbes, hauria fingit que tenia càncer i havia de pagar un tractament experimental caríssim per estafar els seus companys.
Fa cosa de sis mesos, Valadés va arribar enfonsat a la redacció: li havien detectat un tumor cerebral amb metàstasi a l’esquena, però la bona notícia que la Clínica de Navarra tenia un tractament experimental que millorava les seves possibilitats de supervivència. El problema és que tenia un cost prohibitiu: uns 10.000 euros setmanals. Conscients que el seu company i amic els necessitava, Paco González, Manolo Lama, Pepe Domingo Castaño i Xuancar González no van dubtar a oferir-se a pagar-li el tractament.
Els periodistes paguen els diners pel tractament del càncer
Els diners sortien d’un especial que té la secció, provinent de la publicitat i els patrocinis que aconsegueixen, que serveix com a fons de contingència i que a final d’any es reparteix entre els periodistes com una espècie de bonus. Valadés sempre tenia bones notícies. El tractament funcionava bé, però calia afegir uns medicaments nous per millorar la seva eficàcia. Aleshores la factura per als periodistes d’Esports va pujar a 16.000 euros la setmana, però la vida del seu amic bé els valia.
Però un dia tot es va girar. La Clínica de Navarra no té cap pacient amb el nom de Guillermo Valadés, segons explica el diari. Paco González va intentar demanar explicacions al seu company, però Valadés va deixar d’agafar-li el telèfon. Tampoc els seus companys podien contactar amb ell. La COPE també volia parlar amb ell perquè necessitava les factures del tractament. Cap resposta.
Tot i que la clínica no pot donar informació sobre els seus pacients per motius de confidencialitat, un dels seus experts considera que el cas de Valadés era realment “excepcional” i que cap dels tractaments experimentals que tenen són tan cars com el del periodista. Des de llavors, la comunicació entre el presumpte estafador i els seus companys és inexistent i l’enuig amb el que era el seu amic i company és enorme.