Món Esport
Opel Grandland X Automàtic: Classicisme tecnològic
  • CA
Opel Grandland X Automàtic: Classicisme tecnològic
Opel Grandland X Automàtic: Classicisme tecnològic | Opel

El Grandland X d’Opel manté l’essència conservadora de l’estètica dels seus germans Mokka X i Crossland X però emfatitza l’estampa amb el nou llenguatge de disseny encetat per l’Astra. Els protectors plàstics negres dels baixos de la carrosseria i els passos de roda cedeixen bona part del protagonisme a l’engraellat frontal, que incorpora unes òptiques LED estilitzades, ideals per a identificar-lo a simple vista. De línia més contundent malgrat l’arrodoniment de formes, el substitut natural del desaparegut Antara munta un capó amb nervis més marcats.  Tinta de negre els retrovisors, una part del sostre i el muntant dels extrems del vidre superior i afegeix cromats estratègics per reblar la carrosseria. En el tres quarts posterior cedeix bona part del protagonisme al pilar C i uns afinats pilots horitzontals, que queden partits per la porta del maleter que tanca per sobre la matrícula del cotxe. La cua deixa a la vista un discret aleró a la part superior del vidre.

 

La carrosseria del nostre protagonista fa 4 metres i mig de llarg, cosa que li facilita el trànsit i les maniobres en els entorns urbans. Empíricament, doncs, guanya només 26 centímetres en relació als seus germans de gamma però la casa el col·loca en el segment superior per una qüestió de màrketing i de competència. I potser també perquè les proporcions de l’habitacle i el maleter el situen per damunt de la mitjana del segment, liderat pel Nissan Qashqai però amb militants de la talla del nou Tucson, el renovat Sportage i els flamants Ateca i Karoq.

 

El lloc de conducció el Grandland X és, sobretot, funcional i pràctic. Panell de comandaments, pantalla i volant son pràcticament idèntics als de l’Opel Astra. Els ajustaments són tan correctes com els materials emprats. No hi ha problemes per a aconseguir una bona posició de conducció. La posada en escena és clàssica però agradable a la vista. Munta una pantalla tàctil central de 8 polzades que creix una mica si ens quedem el sistema de navegació opcional. El climatitzador i els seus comandaments satèl·lits es mantenen al davantal, just per damunt del sistema de càrrega per inducció, que actúa sense cables.  L’afany d’Opel per democratitzar la tecnologia ha fet que aquest crossover incorpori un equipament carregat de tecnologia. La connectivitat Opel OnStar facilita l’enllaç WiFi 4G, l’Apple CarPlay i l’Android. L’auto disposa de Bluetooth pels equips externs però l’accés a Internet obliga a crear un hotspot wifi a l’hora de connectar aquests aparells. L’equipament inclou càmera panoràmica posterior, fars diürns, sistema d’ajut a l’estacionament, frenada automàtica d’emergència amb detecció de vianants i sistema d’avís amb trucada directa en cas d’accident (un dispositiu que possibilita que el propi usuari pugui demanar ajut sanitari o altres serveis a través d’un centre telefònic operatiu les 24 hores del dia).

 

A nosaltres ens ha agradat especialment el cotxe de nit. Bàsicament per l’efecte dels LED’s actius que adapten l’abast del feix, l’amplada i la intensitat en funció de les condicions del trànsit i l’itinerari. La seva efectivitat es nota, especialment, quan ens creuem amb un altre cotxe, en carretera secundària plena de revols.  La llum segueix el traçat de la corba però enfosqueix el tros del mig de la calçada per evitar enlluernaments al contrari. També aplaudim la generositat de les places posteriors, que no son modulables però ofereixen alçada i espai suficient per a les cames. El sistema opcional de condicionament dels seients davanters (calefactables o refrigerables, en funció de l’època de l’any) afegeix un plus de confort al passatge.  L’accés a l’habitacle també és bo, tot i que podria millorar el grau d’obertura de les portes. La plaça central al darrera pot esdevenir un bon argument a favor per a les famílies amb nens que son colla i han de muntar imperiosament cadiretes infantils. El maleter està configurat amb doble fons. Reserva 514 litres (26 menys si optem per la roda de recanvi) però es pot ampliar fins els 1652 si pleguem el respatller posterior 40/60 a través d’una simple operació. L’obertura remota del maleter passant el peu per sota el paracops és opcional.

 

L’Opel Grandland X fa servir el mateix xassís i alguns dels motors del Peugeot 3008, però no disposa de versió amb tracció total. La variant dièsel més potent munta un giny 2.0 Blue HDI de 177 CV i una caixa automàtica de vuit relacions amb convertidor de parell. Herència del grup PSA només està disponible amb el topall màxim d’equipament. El departament comercial anuncia l’arribada imminent d’una versió híbrida endollable amb l’advertiment que mantindrà l’esquema únic de tracció davantera.

 

Un cop en marxa, observem que el Grandland X presenta una direcció poc directa i més aviat esmorteïda. Cedeix clarament el protagonisme al confort en detriment de l’efectivitat. El reglatge de les suspensions manté aquesta sintonia. Serà, segur, més del gust del públic familiar. Ideal per afrontar llargs desplaçaments per autopista, a plena càrrega. Amic dels bons paviments, el GrandLand X que hem estat portant no te res de totcamí. No és pas un pensat per viure grans aventures fora d’asfalt ni tampoc per devorar trajectes en situació de meteorologia adversa. Però la casa, que ho sap, ofereix un opcionalment un Grip Control que, conjuntament amb pneumàtics el tipus M S proporcionen un plus d’adherència.

 

Ens trobem, en definitiva, davant un SUV pràctic i tranquil. Habitable i equilibrat que busca la facilitat d’us, disposa de prou tecnologia i equipament i farà les delícies dels urbanites. Especialment si busquen una estètica clàssica original i es veuen abocats a satisfer les necessitats quotidianes d’una família mitjana.

 

A favor

Habitacle familiar

Equipament lògic

Prestacions i immediatesa

 

En contra

Aïllament acústic millorable

Canvi automàtic amb convertidor

Sense opció de versió 4×4.

 

FITXA TÈCNICA

Motor: Davanter. 4 cilin. en línia 1997 C.C.  177 CV. gasòil

Tracció:  Davantera

Canvi: automàtic 8 vel.amb convertidor de parell.

Frens: Discs vent/discs

Vel. màx: 214 Km/h

Accel 0 a 100 Km/h: 9,1 s.

Consum mitjà: 5,6 litres

PREU: 39.800 €



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa