Després d’un mes d’aturada, aquest cap de setmana s’ha reprès el Mundial de Fórmula 1 amb una cursa plena d’emoció, d’aquelles que sacien l’espera dels seus seguidors i castiguen aquells qui diuen, sovint amb massa raó, que cada dia és més avorrida. En una cursa esbojarrada i accidentada, l’australià Oscar Piastri s’ha emportat aquest diumenge la seva 7a victòria de la temporada, la 9a de la seva trajectòria a l’F1, en un Gran Premi dels Països Baixos que ha dominat amb mà de ferro i on s’ha viscut un autèntic cop de teatre amb afectació directa al lideratge del Mundial de pilots. A 7 voltes pel final, el McLaren de Lando Norris, que rodava segon, ha patit un problema en la seva unitat de potència que l’ha deixat fora de combat. L’abandonament de Norris, que arribava al circuit de Zandvoort com a segon classificat del campionat i a només 9 punts del lideratge de Piastri, suposa un daltabaix per les aspiracions al Mundial d’un pilot britànic que ara passa a tenir 34 punts menys que el seu company australià.
Crònica del Gran Premi dels Països Baixos
Després de l’abandonament de Norris al tram final de la cursa, Max Verstappen s’ha situat segon i ha seguit empenyent per mirar d’avançar a Piastri i de fer més gran la ferida d’un equip McLaren que duia unes cares ben llargues al pit lane. Tot i haver-se situat en zona DRS, l’actual campió del món no ha pogut superar a l’australià i finalment ha acabat en segona posició. El pilot neerlandès, amb un Red Bull enguany difícil de pilotar, ha fet una gran cursa. A l’inici del Gran Premi, Verstappen ha aconseguit superar Norris amb una magnífica sortida. Lluny de conformar-se, el pilot neerlandès ha seguit rodant molt agressiu, accelerant a fons als primers revolts i arriscant al màxim, ja que s’ha vist forçat a fer una magistral rectificació, a l’abast de ben pocs, que a punt ha estat de deixar-lo fora de combat mentre intentava avançar a Piastri per liderar la cursa. Lluny d’aquesta possibilitat, Norris ha recuperat la segona plaça superant, 9 voltes més tard i a la recta principal, un Red Bull que ni a les mans de Verstappen pot combatre el ritme dels McLaren en carrera.
Isack Hadjar aconsegueix el seu primer podi a la Fórmula 1 enmig del desastre majúscul de Ferrari
La gran notícia positiva de la jornada ha estat el tercer lloc d’un Isack Hadjar que també s’ha beneficiat de l’abandonament de Norris. El pilot francès, debutant aquesta temporada, ha aconseguit amb el Racing Bull el seu primer podi a l’F1 i ha estat escollit el millor pilot d’una gran jornada per les dues escuderies de la marca austríaca; on fins i tot Tsunoda ha acabat sumant punts finalitzant en novena posició. L’altra cara de la moneda, una setmana més, ha estat per a Ferrari.

L’escuderia italiana ha viscut el seu pitjor diumenge de la temporada, on ha vist com primer Lewis Hamilton i després Charles Leclerc havien d’abandonar la cursa després de deixar destrossats els seus cotxes amb dos accidents que s’han produït per separat. El Hamilton ha arribat per una sortida de pista, sense oposició, del pilot britànic, mentre que l’accident del seu company d’equip monegasc s’ha produït a causa d’un toc de Kimi Antonelli que li ha arruïnat la cursa. Els dos incidents han revolucionat el Gran Premi dels Països Baixos, amb l’aparició a la pista en ambdues ocasions del cotxe de seguretat i el corresponent ball d’aturades a boxes. El desastre de Ferrari ha succeït just abans que el Mundial de Fórmula 1 arribi el cap de setmana que ve a Imola; traçat italià del campionat on Ferrari corre a casa. L’espectacle està servit.
Actuació molt decebedora tant de Fernando Alonso com de Carlos Sainz
Els dos pilots espanyols de la graella tampoc han fet una bona actuació al circuit de Zandvoort. Fernando Alonso, que sortia 10è, ha perdut fins a 3 posicions a la sortida i ha arribat a rodar dels últims després de l’accident de Leclerc. El pilot d’Aston Martin ha patit amb el pneumàtic dur i s’ha vist superat pel Haas de Bearman i fins i tot pel seu company Stroll. Finalment, l’abandonament de Norris li ha permès anar remuntant i l’asturià ha acabat la cursa a la 8a posició. Tot i acabar tots dos cotxes als punts, el rendiment d’Aston Martin ha tornat a decebre; més encara si tenim en compte les bones sensacions que havien transmès divendres al mateix circuit. Qui sens dubte ha tingut un dia per oblidar ha estat Carlos Sainz. El pilot madrileny, que sortia 9è, ha acabat fora dels punts i amb una penalització de 10 segons que l’ha deixat en 13a posició. Un cap de setmana més, Sainz ha estat superat pel seu company a Williams. Amb el mateix vehicle que l’espanyol, Alex Albon ha estat 5è, guanyant fins a 10 posicions respecte de la sortida, i ja li treu 48 punts al madrileny.