Món Esport
Itàlia prohibeix publicitar les apostes esportives
  • CA

 

Itàlia ha iniciat una lluita contra les cases d’apostes prohibint-ne la seva publicitat, una mesura que afecta de forma directa als patrocinis dels clubs esportius. El govern italià de la Lega i el Moviment 5 Stelle han publicat el “decreto dignità”, una llei en contra del treball temporal on, a més, es prohibeix publicitar les cases d’apostes. Ha estat el primer país on es veti la promoció d’aquesta indústria, una mesura amb la qual es busca evitar una tendència a l’alta, ja que moltes famílies s’estan arruïnant arran de les apostes. “Crec que és una indústria que s’ha tornat massa gran a costa de la salut i la dignitat de la gent: la reduirem”, ha assenyalat el viceprimer ministre italià, Luigi di Maio, que ha impulsat la llei que busca vetar tota promoció de les empreses dedicades al joc. 

Una mesura que preocupa, i força, a la Serie A, l’associació de clubs italians, que avisa que això pot suposar un perjudici pels seus conjunts, ja que tindran pressupostos més petits que d’altres de diferents països. Sense anar més lluny, en els últims anys BetClic va lluir a la samarreta del Juventus, mentre que Bwin va fer-ho a la del Milan, per citar-ne dos exemples. Segons Di Maio, les apostes no només afecten a les famílies, sinó que també tenen incidència en el pressupost sanitari. Segons el Consell Nacional d’Investigacions d’Itàlia, 400.000 persones van tenir algun tipus de problemes amb les apostes el 2017, quatre cops més que fa deu anys. Es calcula que més de la meitat d’equips catalans tenen vincles amb cases d’apostes, que els paguen per valor total de 700 milions. Aquesta indústria segueix una tendència a l’alça a països com Espanya, on Marathonbet (Girona) i Betway (Leganés, Llevant i Alabès) han entrat com a patrocinadors principals de les samarretes de diversos clubs. 



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa