Món Esport
El Barça i Qatar Airways milloren les relacions a la recerca d’un nou acord
  • CA

La pròrroga del contracte de patrocini del Barça amb Qatar Airways ha deixat un nou escenari a les oficines del Camp Nou, un clima ben diferent del sentiment general de fracàs comercial que impregnava la parcel·la econòmica ara fa uns mesos. Des de l’octubre del 2015 fins pràcticament el maig del 2016, el conjunt català i l’aerolínia comercial qatariana van veure refredades les seves relacions. La situació no fou dramàtica -no es van arribar a trencar-, però l’opinió dels màxims gestors s’allunyava de la satisfacció, segons han explicat a El Món membres de la directiva i executiva blaugrana. La pròrroga d’un any en el contracte que proporciona al Barça 35 milions d’euros per temporada va ajudar a relaxar la tensió i, ara, les converses tornen a ser fluides. Qatar Airways torna a ser la primera opció per a la samarreta blaugrana i la intenció és seguir amb les seves lletres al pit fins l’estiu del 2021, moment en el qual Josep Maria Bartomeu haurà de convocar eleccions a la presidència.

Ara fa un any, el Barça semblava destinat a signar un nou acord milionari amb la companyia aèria Qatar Airways, que havia de lligar el club amb l’aerolínia durant tres o quatre anys més, a raó d’uns 60 milions d’euros per temporada. De fet, Javier Faus -anterior vicepresident econòmic- havia deixat segellat un pacte verbal amb els màxims responsables de la companyia, un acord que es podia haver rubricat amb la signatura final un cop proclamat el nou president, el 18 de juliol del 2015. Però Josep Maria Bartomeu havia jugat amb foc. Durant la campanya electoral, el presidenciable va apostar per oferir públicament una alternativa a Qatar Airways, vista la controvèrsia que el país del Golf Pèrsic generava en relació als valors que vol representar el Barça, una jugada que li va sortir realment malament.

 

Un cop proclamat president -i després d’haver aconseguit el triplet-, Bartomeu va considerar que el club català havia crescut, que la seva samarreta passava a valdre molt més que els 60 milions d’euros pactats per Faus, tenint en compte, també, el nou contracte de patrocini signat pel Manchester United amb Chevrolet, que ja li està reportant 70 milions d’euros per temporada. L’exvicepresident econòmic havia arribat a l’acord verbal abans que el primer equip de futbol es proclamés campió de Lliga, de Copa i de Champions League, el triplet tan esperat i que tanta repercussió va tenir a nivell mundial. A més, la foto del trident, la formada per Messi, Suárez i Neymar, va donar la volta al món. Calia -o així ho creia el president- monetitzar aquestes dues imatges.

Josep Maria Bartomeu i Manel Arroyo -nou responsable dels acords comercials- van iniciar unes noves negociacions, partint de la base que l’oferta inicial de 60 milions havia caducat. S’havia de tornar a negociar, a obrir converses per tal que Qatar Airways posés sobre la taula una xifra superior a la pactada amb Faus. Però aquell gest, a l’emirat es va considerar despectiu. Tan als responsables de la companyia aèria, com a l’emir i el seu entorn més proper, els va semblar que el Barça estirava més el braç que la màniga, que havia jugat amb ells i que no podia pretendre canviar les condicions econòmiques de la nit al dia. La qüestió del patrocini, un acord que s’havia de signar a finals de setembre, va acabar saltant de l’ordre del dia de l’Assemblea General Ordinària del 17 d’octubre. 



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa