Creix en distància entre eixos i amplada de vies, reserva més espai a l’interior i conserva intacta l’eficàcia de rodadura que l’ha popularitzat L’absència de reductora, el limitat recorregut de les suspensions i uns pneumàtics eficients enfocats eminentment a l’asfalt seran els únics límits físics al sistema automàtic de tracció integral.

Triant i remenant toparem amb productes més econòmics, més voluminosos i més radicals, però pocs amb la polivalència d’ús i riquesa d’equipament de l’X3 contemporani. Ens costarà molt trobar en el mercat cap altre SUV del segment “premium” que gasti tan poc i proporcioni el nivell de satisfacció d’aquest bavarès. Ostenta el nivell de luxe i la comoditat de les berlines del segment més alt, les seves aptituds dinàmiques el poden convertir en l’esportiu que sempre havíem somniat i, quan ens sembli podrem afrontar alguna d’aquelles aventures de cap de setmana pista enllà. Amb dotze anys de vida comercial a les espatlles, la nova generació de l’X3 ha sabut actualitzar-se en imatge tot i conservar el segell i el nivell d’acabats d’una de les marques més prestigioses del mercat.

Més alt i ample que abans presenta un interior molt habitable amb més reserva d’espai al darrera, on hi podrem allotjar perfectament a tres adults. Amb passos de roda eixamplats i un xic més d’alçada lliure respecte del terra, ofereix una estampa més agressiva també gràcies al sistema LED d’il•luminació diürna, l’esmolament del morro i la col•locació dels antiboires a l’extrem. Al darrera, els diodes lumínics varien la intensitat en funció de la frenada per advertir millor els vehicles que arriben per darrera.

El deix BMW es tramet també a l’interior. Tot queda endreçat i al seu lloc, els materials són de qualitat indiscutible i l’ergonomia s’imposa. Pràcticament tots els elements queden encarats cap el volant i els seients reposen en una posició més arranada. L’equipament pot arribar a ser quasi indefinit però, de sèrie, l’X3 incorpora al mig una pantalla Display de sis polzades i mitja i volant multifunció, amb control de velocitat de creuer. Al costat de la palanca del canvi hi ha la rodeta de l’iDrive per configurar el navegador, les funcions d’àudio, el telèfon, etc. En canvi la guantera d’aquest auto és quasi testimonial. Reserva 550 litres al maleter (ampliables a 1600 si pleguem la filera del darrera) i incorpora un nou alternador que recarrega la bateria preferentment en les fases de desaccelerament. Munta pneumàtics de baixa resistència a la rodadura i una direcció electromecànica que només consumeix energia quan girem. Ha millorat el coeficient aerodinàmic i ha reduït la tara. El programa “Efficent Dynamic” inclou l’STOP&START de sèrie en totes les versions, incloses les automàtiques.

Nosaltres hem estat portant l’xDrive 2.0d que amaga el conegut quatre cilindres de 184 CV de la marca. A nosaltres ens ha sorprès per com mou els 1800 quilos que pesa, per l’elasticitat del motor i pel consum. Capaç d’accelerar de 0 a 100 Km/h en només 8 segons i mig i de mantenir mitjanes per sobre del 200 km/h, anuncia mitjanes homologades de 5,6 litres i emissions de 147 grams de CO2. Es ven associat a una caixa manual de sis relacions però, en opció, pot demanar-se amb canvi automàtic de vuit marxes.

Per garantir la mobilitat d’aquesta bèstia domesticada quan l’escenari es complica s’ha confiat en el sistema de tracció X-Drive patentat per la casa. Un mecanisme sense bloqueig mecànic de diferencials però amb un DSC (control de tracció i estabilitat) que actua anticipant-se quan una de les quatre rodes llisca obligant a la resta a compensar aquesta pèrdua i corregint una hipotètica pèrdua de trajectòria. També porta el ja popularitzat control de velocitat de descens (HDC) que limita la velocitat als 9 Km/h i el “Dinamic Drive” per modificar el reglatge mecànic del vehicle. El mode “Eco” configura el vehicle per a conduir tranquil sota la màxima de l’estalvi. La posició intermitja endureix l’esmorteïment i incentiva la immediatesa en la resposta. El mode Sport radicalitza tots els paràmetres. Fa que la resposta de l’accelerador multipliqui la resposta, la direcció guanyi amb esportivitat i precisió i la suspensió agafi fermesa. En aquests supòsit els límits els marcaran el sentit comú i el tipus i diàmetre de les gommes, eminentment enfocades a l’estalvi energètic.

Amb aquesta llarga llista de ginys tecnològics hem de reconèixer que, un cop situats en el medi natural, els seus condicionants seran la falta de reductora, el propi recorregut de les suspensions, la falta de proteccions als baixos i el “grip” dels pneumàtics abans esmentats.

A favor:
*Qualitat de fabricació i tecnologia aplicada
*Estètica contundent
*Relació prestacions/consum

En contra:
*Preu bàsic
*Tacte del canvi Sistema
*Política d’opcions

FITXA TÈCNICA:
Motor: Davanter. 4 cilindres en línia. Injecc- directa common-rail. 1995 c.c 184 CV dièsel. Tracció: Integral automàtica. Direcció: assistida Frens: discs vent/discs Vel. màx: 210 Km/h Accel. 0 a 100 Km/h: 8,5 segons. Consum mitjà: 5,6 litres.



Nou comentari