La marca bavaresa fa temps que fa servir la nomenclatura dels nombres parells per identificar els seus models amb silueta cupè. El Sèrie 4 Gran Coupé és l’últim integrant d’aquest grup i el 440i amb acabat “M” és la darrera de les versions que hem tingut la sort de provar.

 

El protagonista de la nostra secció, és el més potent de la gamma. Se situa per sota de l’M4 i amaga sota el capó davanter una mecànica de sis cilindres de tres litres de cubicatge que funciona com un rellotge suís. Estèticament té l’encert de mantenir els trets definits en el Sèrie 4 Cupè de només dues portes conservant inalterable la longitud final de 4.648 mm, mantenint idèntica l’amplada (1.825 mm) i la distància entre eixos del preuat model a què fem referència. Només incrementa 112 mil·límetres l’alçada del sostre de la carrosseria amb la subtil intenció d’afavorir l’habitabilitat interior i, de pas, l’espai per a l’equipatge.

 

El plantejament arquitectònic d’aquesta proposta, doncs, permet al fabricant conservar la silueta suggerent, la caiguda del sostre i l’estampa esportiva que exigeix el client tipus d’aquesta mena d’autos. A partir d’aquí i admirant-lo de prop, observem com el 440i M adopta tecnologia LED als fars frontals i als antiboires que abans eren de xenó, modifica sensiblement les entrades d’aire del morro i cedeix bona part del protagonisme a la graella ovoide de doble òptica. Munta llandes específiques amb pneumàtic de perfil baix, una nova faldilla posterior i suavitza subtilment la caiguda del sostre fins a arribar al maleter.

 

Qui busqui més canvis haurà de cercar l’increment en el nombre de portes del Grand Cupè que n’afegeix dues d’addicionals sense marcs per accedir a la part posterior de l’habitacle. Aquesta variant pot donar cabuda a cinc adults si som conscients que la plaça central del darrera és força estreta i no te massa espai pels peus, a causa de la presència del túnel de transmissió. En qualsevol cas, la distribució establerta fa que les persones de fins a 1,80 m. no tinguin problemes per acomodar-s’hi reservant 480 litres al maleter. La xifra és la mateixa que te el Sèrie 3 i afegeix 35 litres si la comparem amb la del Cupè tradicional de la sèrie superior. I amb un afegitó definitiu: si fos el cas, a més, els seients posteriors poden plegar-se  en trams 40:20:40 per ampliar la zona de càrrega fins els 1.300 litres.

BMW 440i M: Poliesportiu diari
BMW 440i M: Poliesportiu diari | Cedida

La posada en escena interior afegeix nous detalls galvanizats, aplicacions en crom i un panell negre de brillant intens amb dobles costures per incrementar la sensació d’exclusivitat. Competidor directe de l’A5 Sportback en mesures i estampa, el cotxe que avui analitzem reserva tres centímetres més a l’alçada de les cames, a la part del darrera per bé que queda un xic més curt en amplada i distància respecte del sostre. Compta amb sistema de reglatge per a les suspensions (de duresa variable), obertura remota del maleter Smart Opener, sistema d’alerta per rsic de col·lisió i projecció d’informació a color sobre el vidre del parabrises a banda de programador actiu de velocitat, alerta de canvi involuntari de carril, reconeixement de senyals i sistema automàtic de canvi d’enllumenat.

 

El substitut natural del primitiu 435i ha actualitzat els propulsors de gasolina. Ara son tots de la família EfficientDynamics i porten tecnologia TwinPower Turbo. La nostra unitat duia el sis cilindres d’injecció directa de 326 CV topall de gamma. Un tres litres  sobrealimentat que s’estira bé fins passades les 5500 rpm i ofereix un parell/motor màxim de 450 Nm. Arriba associat a un canvi automàtic de 8 relacions «Steptronic» que, de manera opcional, pot adquirir-se amb programa esportiu, lleves al volant de gestió immediata i mode seqüencial a través de la palanca convencional. Empeny sempre a través de l’eix posterior però està disponible també tracció total «xDrive». Es posa a 100 Km/h en 5,1 segons i limita la punta de velocitat a 250 km/h. declarant mitjanes oficials a la ratlla dels 8 l/100 km. Ens ha agradat especialment el refinament de la seva mecànica, el tacte precís de la direcció i la immediatesa del canvi. Equilibrat en conjunt i molt més noble del què sospitàvem és una eina verament potent davant l’exigència. Empeny de forma geniüda si ens ho proposem i recupera bé sota el paraigües d’un turbo poderós en la relació parell-motor. Disposa de quatre modes de gestió per a la conducció que van de l’Eco a l’Sport variant la personalitat del cotxe. Com la major part dels BMW’s, permet desconnectar els controls electrònics.

 

Les dotze variants de la Serie 4 que ofereix BMW munten una suspensió més rígida que, sense penalitzar el confort, aconsegueix afinar millor les inèrcies laterals i longitudinals amb independència de la càrrega o el passatge. Son autos perfectament apropiat per “cada dia”. Així doncs, i també gràcies a un tacte de la direcció més comunicatiu som davant d’una opció molt interessant per a aquells que busquin una mica més de sentit pràctic en aquest segment, viatgin amb un xic més d’equipatge o tinguin previst d’incrementar la família…

 

A favor:

*Accés a places posteriors.

*Maleter amb porta d’accés elèctrica.

*Comportament impecable.

 

En contra :

*Espai a la plaça central del darrere.

*Preu diferenciador.

*Política d’opcions

 

Fitxa Tècnica

Motor: 6 cili. 2.995 cc. Injecc. directa, Turbo i intercooler 326 CV

Canvi:  Automàtic/seqüencial de 8 vel.

Tracció: posterior

Velocitat Màxima: Autolimitada 220 km/h

Acceleració 0-100 Km/h: 5,6 seg

Consum mitjà: 7,9l/100 km

Emissions CO2: 127 g / km

Preu: 59.537 euros



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa