El 220 Cabrio és la versió descapotable del BMW Sèrie 2 Cupè. Desenvolupat en paral·lel a la versió tancada, manté els trets característics dels descapotables bavaresos que allargassen carrosseria, rebaixen silueta i sobredimensionen els passos de roda. Parlem, doncs, d’un tracció posterior més aviat arranat a l’asfalt, que presenta un gran capó i una notable distància entre eixos. La silueta d’aquest cotxe aplica solucions aerodinàmiques de la tecnologia EfficientDynamics per afavorir l’estalvi de combustible, anunciant un coeficient Cx de 0,29 gràcies a l’endolciment de la línia. Duu sistema Start&Stop i gestió ECO PRO però com que augmenta de tara uns 150 quilos per culpa dels reforços estratègics que afegeix a la versió tancada, no aconsegueix rebaixar del tot les mitjanes de consums.

Amb el centímetre a la mà i respecte del Sèrie 1 descapotable, augmenta una mica les mesures : fa 72 mm més de llarg i guanya 30 mil·límetres en la distància entre eixos cosa que es nota a l’espai interior i en l’accessibilitat, més gran. Les places del davant són les que ofereixen l’espai vital més generós però el maleter també creix i presenta una boca de càrrega prou generosa. Ara reserva 335 litres per a les maletes amb la capota posada i 280 litres quan es plega. Els seients del darrere es poden abatre en dues peces per connectar amb l’habitacle i augmentar lleugerament l’espai de càrrega.

A diferència del que passa amb el BMW Sèrie 4 Cabrio, el descapotable d’accés dels alemanys, manté la capota de tela, que pot adquirir-se en negre, antracita i marró. Romanticismes a banda, aquest element té la particularitat que pot accionar-se en marxa, per sota del 50 Km/h. L’operació es fa en només 20 segons i el sistema –automàtic i elèctric- avisa quan acaba el procés. Duu portes amb finestres sense marc i miralls retrovisors exteriors amb els intermitents incorporats. La nostra unitat equipava els projectors bi-xenó opcionals amb cèrcols de llum diürna LED, els característics ronyons amb llistons verticals de refrigeració, antiboires i les entrades d’aire específiques de l’acabat M Sport (5200 euros). El marc de la lluna davantera d’aquest cotxe ha estat degudament reforçat per suportar el pes del vehicle en el supòsit d’una bolcada, formant un espai de supervivència pels ocupants.

A l’habitacle poques sorpreses. La posada en escena, l’ergonomia i la qualitat dels materials és l’habitual a la marca. Destaca, però, la pantalla central de 8,8 polzades que, per 2.385 euros més, duu sistema de navegació, disc dur, DVD i sistema Connected Drive de dades en temps real. Amb aquest dispositiu a sobre, el cotxe actualitza automàticament el navegador de forma periòdica i gratuïta. Les descàrregues es fan a través de la targeta SIM , a través de la connexió 4G. L’equipament inclou control de creuer adaptatiu, assistent per a l’estacionament i reconeixement de senyals de trànsit. L’únic que no ens ha acaba de fer el pes és el sistema mecànic que munta per adaptar l’alçada de la banqueta, que obliga a levitar sobre el seient si vols trobar el punt exacte. També hauría de millorar el tacte i duresa de la palanca del canvi que obliga a esforçar-te significativament, especialment quan vols inserir la marxa enrere.

Es ven animat amb motors dièsel i gasolina d’entre 184 i 326 CV. Nosaltres hem dut el 220d Cabrio de 190 CV combinat amb canvi manual però també existeix una versió automàtica Steptronic de vuit relacions. Tots els blocs són de quatre cilindres i 2 litres excepte el més potent, el M235i Cabrio de 326 CV, que munta un sis cilindres sobrealimentat per esdevenit el més esportiu i potent de la gamma.

La casa adverteix que ha incrementat un 20% la rigidesa del seu xasís però com que la distribució de pesos és molt bona en aquest cotxe i la suspensió que munta és eminentment enèrgica, no tindrem problemes greus a l’hora de dur-lo. Més encara si tenim present que incorpora, de sèrie, l control de tracció DTC, control d’estabilitat DSC i un efectiu sistema que bloqueja electrònicament el diferencial posterior. Amb el bastidor que porta podrem negociar fàcilment tota mena de revolts sense haver d’alentir pràcticament la marxa. El giny que amaga sota el capó davanter és el millor complement perquè acusa una elasticitat poc freqüent, recuperant-se sense problemes a partir de les 1.300 voltes. El 220d Cabrio és molt plaent, doncs, tan si fem un passeig arran de platja com si ens dediquem a apurar les marxes. En aquest segon cas agrairem l’eficiència i resistència a l’abús del seu equipament de frens.

A favor :
* Estètica i mecànica
* Capacitat de frenada
* Capota tèxtil activable en marxa
En contra :
* Places posteriors
* Tacte de la palanca del canvi
* Relació preu/equipament bàsic

FITXA TÈCNICA
Motor: Davant. long. 1.965 c.c. 4 val per cilindre Turbo 190 CV. dièsel.
Tracció: Posterior
Canvi: manual 6 vel.
Frens: Discs vent/discs
Vel. màx: 210 Km/h
Accel 0 a 100 Km/h: 7,5 s.
Consum mitjà 4,2 litres
PREU 39.900 euros

*** Enric Oller és periodista, càmera de televisió i copilot de ral·lis. Ha estat tres vegades Campió d’Espanya de Raids, ha disputat cinc Dakar’s i s’ha assegut a la dreta dels dos germans Servià; d’en Josep Mª Solé; en Ramon Dalmau; en Santi Anglada o en Jaume Collelldevall. Fa més de 20 anys que escriu de temes de motor a diverses publicacions.



Nou comentari