Juvenil i elegant, ferm i potent. La segona generació del Sèrie 1 estrena una imatge més esportiva, guanya caràcter i preserva el confort. Aglutina rendiment mecànic, concepció tècnica de nivell i una magnífica presentació. Som, doncs, davant d’un prodigi estètic d’estampa fluïda que destaca per la prominència dels passos de roda i per una marcada línea de cintura en forma de falca. Sobre un para-xocs inèdit, les òptiques frontals amb tecnología FULL LED incorporen uns curiosos cercles de llum diürna per donar-nos la benvinguda. Per sota d’aquests, els llums antiboira arriben reblats amb un nou porta-matrícules i pels ronyons tradicionals a la marca amb llistons verticals. De perfil, les línies del frontal flueixen cap a la resta del vehicle a través del capó allargassat , de la propia inclinació del vidre i de les amples i voluminoses aletes que munta. Les finestres de les portes no duen marc i els miralls retrovisors exteriors incorporen els intermitents. Ens han agradat especialment les solucions aplicades al tres quarts posterior del cotxe, que fan que sembli més baix. Aquí hi trobem uns nous pilots posteriors -amb tecnología LED- a l’extrem lateral del cotxe, la tercera llum de frè integrada en el deflector de la part superior del sostre i la tradicional antena tipus aleta de tauró, amb cobertura pel sistema de navegació i el telèfon.

La tracció posterior i la contenció de les mesures del primer Sèrie 1, anteposaven l’esportivitat a qualsevol altra criteri, sacrificant l’espai i la funcionalitat que sí teníen altres models premium de la competència. La nova generació d’aquest model creix en mesures per millorar la reserva d’espai interior mantenint el posicionament longitudinal de la mecànica i l’empenta a través de l’eix del darrera. El protagonista d’aquesta prova munta xasís esportiu però els puristes de la marca el poden demanar amb el kit opcional aerodinàmic “M” que rebaixa 15 mm. l’alçada de la carrosseria respecte del terra, afegeix sortides cromades i uns deflectors estratègics per millorar l’aerodinàmica i la refrigeració.

A l’interior es manté la sobrietat de disseny dels alemanys però l’ergonomia és inqüestionable i la qualitat dels acabats no admet crítica. La tònica és l’habitual a BMW : acabats impecables, lectura fàcil dels indicadors, distribució intel.ligent dels elements i bona visibilitat. La posició davant del volant és de les més idònies pel què fa al confort i la subjecció lateral per bé que l’estretor del respatller pot comprometre el confort d’aquells que gasten talles XXL. En qualsevol cas, els seients de la nostra unitat de premsa duien el sistema de reglatge elèctric i calefacció. Al darrera, les espectatives afalagadores de l’increment de mesures només acusen l’inconvenient del túnel de transmissió a l’alçada dels peus del qui seu al mig i la petitesa d’un mirall retrovisor que redueix el panorama del vidre posterior. Afortunadament, el sensor d’aparcament PDC – de sèrie amb el paquet M- esbairà qualsevol dubte de distàncies en les maniobres d’estacionament. L’equipament comprén una pantalla abatible a color de TFT que, a través del sistema de comandament iDrive, ens permetrà controlar totes les funcions secundàries i de confort, l’entretenimient, la ruta o el navegador. El Driving Experience Control, inclòs de sèrie, també permet seleccionar un reglatge específic en funció de les preferències del conductor (Confort, Sport o Eco-Pro). El mecanisme modifica les característiques del funcionament del motor, les condicions d’intervenció del sistema d’estabilització DSC, el Servotronic opcional i -en el cas de dur caixa automàtica- el dinamisme del canvi de marxes. Tota la botonera és tàctil, hi ha 8 sintonies pre-programables a l’equip d’àudio i el sistema de climatització és bizona. La guantera que amaga el recolza braços centrals compta amb totes les connexions necessàries per als nostres dispositius electrònics. El maleter, que es pot ampliar plegant els respatllers del seient posterior, té formes regulars i reserva pràcticament 400 litres per a l’equipatge.

Com en el cas dels autos de competició, la posada en marxa es fa a través d’un botó. El 118d que hem dut declara 143 CV i un parell màxim de 320 nm. Per optimitzar el rendiment el millor és dur-lo entre les 1.750 i les 3.000 voltes, tot i que s’estira bé abans no arriba al tall. Amaga un giny de quatre cilindres de 1.995 c.c. capaç de posar-se a 100 km/h en menys de 9 segons. La casa li atribueix mitjanes de 4 litres i, en l’ús diari és francament difícil depassar els 7 litres cada 100 Km. Munta frens de disc a les quatre rodes, control d’estabilitat DSC desconnectable i un encertat esquema de suspensions que permet al més petit dels bavaresos destil.lar un comportament molt noble sobre l’asfalt. L’esmorteïment d’aquest cotxe treballa sempre per contenir els gronxaments laterals i seguir amb fidelitat la trajectoria que marquem des del volant. A la pràctica, la versió que hem estat duent fa la sensación que té més potència de la declarada perquè manté una bona empenta en la major part de les situacions. Resulta àgil en zones virades i convida a devorar quilòmetres. Recupera d’una manera exemplar i, en el día a día, s’agraeix el treball d’insonorització que s’ha fet a l’habitacle. En el capítol de la seguretat pasiva, munta quatre airbags , recolza-caps optimitzats i sensors que detecten moviments radicals per activar en mil.lèssimes les barres de protecció per garantir el passatge. 

A favor: 
*Estètica personal
*Eficiència mecànica
*Sensacions esportives

En contra: 
*Túnel central posterior sobredimensionat
*Preu del vehicle i opcions
*Visibilitat a través del mirall interior central



Nou comentari