El Reial Madrid ha tornat a evidenciar les seves mancances aquesta temporada després d’empatar a un contra el Betis en un partit que tenia sota control i que ha acabat deixant escapar de manera gairebé incomprensible. El conjunt blanc ha estat incapaç de tancar el duel i ha acabat pagant car la seva falta de contundència, tant en atac com en defensa. L’equip blanc ha començat amb una certa superioritat, dominant la possessió i aprofitant les facilitats inicials del Betis. Així, Vinícius Jr. ha avançat els visitants després d’una jugada embolicada dins l’àrea. Tot i això, més que una demostració de solidesa, el gol ha estat fruit d’un moment puntual, ja que el Madrid no ha aconseguit imposar un ritme constant ni transmetre sensació de control real del partit.
Amb el pas dels minuts, el Betis ha anat creixent davant un rival que s’ha anat diluint. El Madrid ha mostrat una imatge irregular, amb errors en la sortida de pilota i una preocupant fragilitat defensiva. Només les intervencions de Lunin a la porteria han evitat que l’empat arribés abans, cosa que ja apuntava que el desenllaç podia ser complicat per als blancs. A la segona part, lluny de reaccionar, el Madrid ha continuat oferint una versió poc convincent. Sense idees clares i amb una actitud massa conformista, ha renunciat pràcticament a buscar el segon gol. Aquesta passivitat ha donat ales a un Betis que, sense fer res extraordinari, ha anat acumulant arribades i creient cada cop més en la remuntada.

La Masia li apropa la lliga al Barça
El càstig ha arribat en el temps afegit, quan el jugador de La Masia Héctor Bellerín ha fet l’empat en el minut 93 després d’una acció que ha tornat a deixar en evidència les febleses defensives del conjunt madrileny. El gol no ha estat cap sorpresa, sinó la conseqüència lògica d’un equip que ha jugat amb foc massa estona. L’empat del conjunt sevillà, però, també ha arribat enmig de la polèmica, perquè el Madrid s’havia salvat d’un penal per unes clares mans de Brahim Díaz dins l’àrea que ni l’àrbitre ni el VAR han considerat sancionar, una decisió que ha tornat a generar indignació i debat.
En definitiva, aquest resultat deixa el Madrid a vuit punts del de Futbol Club Barcelona, una distància que ja és molt difícil de retallar en aquest punt de la temporada. A més, el Barça té avui l’oportunitat d’ampliar encara més l’avantatge si aconsegueix guanyar al camp del Getafe. En cas de victòria blaugrana, la diferència podria augmentar fins als onze punts, deixant la lliga pràcticament sentenciada de manera definitiva. A més, el partit també ha deixat males notícies per al conjunt blanc amb la lesió de Kylian Mbappé, que ha hagut d’abandonar el terreny de joc abans d’hora.
