Món Esport
Una llegenda del Madrid destrossa Mourinho

La derrota del Reial Madrid contra l’Atlètic de Madrid ha obert un nou front de crítica al conjunt de José Mourinho. I una de les veus que s’hi ha pronunciat amb més contundència és la de Claude Makélélé, exfutbolista del conjunt blanc, que, a més a més, va coincidir amb el tècnic portuguès al Chelsea. L’exjugador francès considera que el problema de l’equip va molt més enllà de l’arbitratge que va centrar les queixes del tècnic portuguès després del derbi. En declaracions a ESPN, ha posat el focus directament en el funcionament de l’equip.”No busquin els àrbitres com a caps de turc”, ha advertit Makélélé.

“No hi ha res”

Makélélé ha elevat encara més el to quan ha descrit el futbol que està oferint actualment el Reial Madrid. La llegenda francesa considera que l’equip és feble i que no està mostrant un pla de joc prou definit. La seva conclusió ha estat especialment contundent: “No hi ha res”. La derrota al Metropolitano ha deixat el Madrid a sis punts del Barça al capdavant de la Lliga i ha provocat que la crisi que es va encetar al club merengue fa dues temporades continuï vigent.

José Mourinho, durant el derbi madrileny | Europa Press
José Mourinho, durant el derbi madrileny | Europa Press

El problema, més enllà de l’àrbitre

La lectura de Makélélé coincideix, en part, amb altres anàlisis que han aparegut després del derbi. El també exmadridista Álvaro Benito ha assenyalat problemes conceptuals en el joc del Madrid, especialment en defensa i en la necessitat que Mourinho aconsegueixi dotar l’equip d’una estructura més clara. El moment del Reial Madrid, per tant, deixa oberts dos debats diferents. Mourinho defensa que el seu equip està sent perjudicat per determinades decisions arbitrals, mentre que una llegenda del club com Makélélé i altres analistes consideren que buscar-hi l’explicació principal és equivocar el diagnòstic. Per al francès, el problema és molt més bàsic: els jugadors no s’entenen prou entre ells, tampoc amb l’entrenador i, ara mateix, l’equip no sembla tenir un pla de joc definit.



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa