Món Esport
El CTA reconeix el regal arbitral al Madrid
  • CA

El Comitè Tècnic d’Àrbitres (CTA) ha confirmat aquest dimecres el que tothom ja va veure durant el partit entre el Racing de Santander i el Reial Madrid del passat diumenge. En el duel, es va assenyalar un penal inexistent sobre Kylian Mbappé i, malgrat que a la repetició es va veure clar que no ho era, el VAR no va entrar en joc i el conjunt blanc es va avançar des del punt de penal. Uns dies després de tota la polèmica, en el ja habitual “Tiempo de revisión“, el CTA ha reconegut el regal arbitral al Madrid i ha considerat que no hi havia pena màxima sobre el davanter francès. Per tant, el VAR hauria d’haver intervingut.

El CTA ha confirmat que el penal a Mbappé a Santander s’hauria d’haver anul·lat

Segons l’estament arbitral, Matteo Prati no va exercir prou força per a provocar la caiguda de Mbappé dins l’àrea i, en conseqüència, s’entén que no existeix una relació directa entre el contacte i la caiguda del davanter francès. El CTA ho conclou de manera contundent: “Absència clara de causa-efecte. No és penal“. De fet, el comitè ha anat més enllà i ho ha qualificat d’un “error clar i manifest” de l’àrbitre, Munuera Montero, i ha assegurat que el VAR hauria d’haver revisat l’acció per corregir la decisió del col·legiat i no acabar assenyalant el penal a favor del Madrid. Tanmateix, el penal es va mantenir i Mbappé va obrir la llauna a Santander davant l’enuig dels seguidors del Racing.

No és la primera vegada aquesta temporada o fins i tot l’anterior que el CTA ha reconegut errors arbitrals contundents a favor del Madrid. La realitat és que sembla que la pressió constant que el club blanc realitza sobre l’arbitratge funciona, ja sigui des de Real Madrid TV o des de dins del vestidor, com les constants declaracions polèmiques de José Mourinho criticant els col·legiats.



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa