Món Esport
El revolucionari club de futbol que demana a la resta d’equips “responsabilitat social i ecològica”
  • CA

El director executiu del Sankt Pauli alemany, Andreas Rettig, ha exigit aquest dissabte una major conscienciació ambiental als equips professionals de futbol, en declaracions al diari Bild. L’equip del famós barri d’Hamburg és conegut mundialment per la seva implicació social i la lluita contra la discriminació. “Vivim en una època en la qual els joves de 15 anys estan deixant d’anar a escola com a forma de protesta per qüestions ecològiques i socials”, ha declarat Rettig, en referència al moviment ecologista ‘Fridays for Future’ (Divendres pel futur) liderat per l’activista sueca Greta Thunberg.

El futbol professional també ha de mostrar-se molt més actiu sobre aquest tema“, ha afegit el directiu, que abandonarà el seu càrrec al final d’aquest mes per qüestions personals. Rettig ha argumentat que en el món del futbol es tendeix a pensar “sobre la quantitat de localitats VIP, però ningú pregunta: ‘Tenen panells solars en el sostre de l’estadi o estacions de càrrega (per a cotxes elèctrics)? Què passa amb el desaprofitament de menjar o el comerç just en el marxandatge?’”.

Qui no sigui conscient de la seva responsabilitat social i ecològica en el futbol professional no hauria de poder conservar la seva llicència“, ha opinat el directiu del club d’Hamburg, actualment en la segona divisió de la Lliga alemanya.

Rettig també s’ha pronunciat sobre la polèmica generada al gener per les fotos que l’exjugador del Bayern Franck Ribéry va compartir a les xarxes socials, en les quals degustava un bistec banyat en or. “Perdrem a la generació actual si continuem filosofant sobre filets banyats en or. On porta això? Al fet que el pròxim contracte de televisió porti tants diners que els filets daurats acabin sent banyats en platí?”, ha conclòs.



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa