Durant la matinada d’aquest divendres 26 de juny al dissabte 27 de juny es disputarà el darrer partit de la fase de grups per a la selecció espanyola. Els de Luis de la Fuente s’enfrontaran contra l’Uruguai en un duel que hauria de determinar qui passa com a primer classificat i qui ho fa com a segon, amb el respecte de Cap Verd i l’Aràbia Saudita. En cas de victòria o empat, La Roja acabarà la fase de grups com a líder. Ara bé, un triomf uruguaià deixaria els sud-americans per damunt dels espanyols. A les portes d’aquest partit tan important, però, ha esclatat un embolic dels grossos al vestidor dels rivals de La Roja.
Malestar al vestidor uruguaià amb Marcelo Bielsa
I és que, segons ha revelat la premsa uruguaiana, diversos jugadors de la selecció sud-americana s’han reunit amb el seu tècnic, l’argentí Marcelo Bielsa, per traslladar-li el malestar de la plantilla amb els seus mètodes d’entrenament. Concretament, Fede Valverde, Rodrigo Bentancur, Manuel Ugarte i Sergio Rochet li haurien demanat que rebaixés la intensitat en les seves sessions, ja que els futbolistes estan experimentant un desgast físic molt important que consideren que els perjudica a l’hora de disputar els partits. També li haurien demanat canvis tàctics. Cal recordar que l’Uruguai ha estat una de les grans decepcions de l’inici del Mundial, sent incapaç de derrotar Cap Verd i l’Aràbia Saudita i havent-se de conformar amb l’empat.

De totes maneres, la resposta de Marcelo Bielsa hauria estat també contundent, segons explica la premsa d’aquest país sud-americà. El tècnic argentí no té cap intenció de canviar la seva manera d’entrenar i així ho hauria comunicat a una plantilla que ja estava molesta amb ell des de feia deies per la seva convocatòria, en què no va incloure jugadors com Luis Suárez. Per tant, els uruguaians arriben a aquest duel davant la selecció espanyola enmig d’una situació molt desagradable i incòmoda i fins i tot podrien quedar fora del Mundial si perden.

